Здивувати потенціалом і презентувати можливості - в Харкові відбувся KharkivFashion
Високий рівень завжди починається з дрібниць. Стандартні подіуми і спрощені декорації – не формат KharkivFashion. Так вирішили організатори і з першого дня поставили собі гідну і важливу мету - створити кращий подіум в місті і феєрично презентувати на ньому потужний креативний потенціал харківської школи дизайну і виробників міста, залучити в цю сферу інвесторів і створити Харківський кластер дизайну та легкої промисловості.
Grand opening KharkivFashion 28 квітня і всі модні покази 29-го квітня пройшли в найсучаснішому готелі - Premier Palace Hotel Kharkiv.
KharkivFashion стартував прес-конференцією. Спілкування з пресою тривало близько години. Говорили про сенси KharkivFashion, про потенціал Харківської школи дизайну, про те, чому Ukrainian Fashion Week підтримав цей проект, про підсумки Конкурсу молодих дизайнерів StartFashion та про кластерний принцип і його переваги для розвитку індустрії.
Вікторія Грецька-Миргородська, ініціатор проекту, начальник Управління інвестиційного розвитку та іміджевих проектів Харківської міської ради: «Я все частіше обираю для себе одяг українських дизайнерів. Сьогодні на мені – прекрасна сукня від дизайнера Валерії Немушенко, діловий наряд для бізнес-форуму, який відбудеться завтра – це мікс від виробника ТМ «Журавель» та бренду Андре Тан. І я глибоко переконана, що Стратегія розвитку міста Харкова до 2020 року, яку ми створили і якої дотримуємося, починаючи з цього року – це Стратегія успішного розвитку наших унікальностей.
Харківська школа дизайну була і залишається однією з найсильніших і самобутніх в Україні. Розвиток її потенціалу – одне з першочергових завдань в напрямку посилення динаміки соціально-економічного розвитку міста.
28 і 29 квітня в Харкові за офіційної підтримки Ukrainian Fashion Week відбудеться головна модна подія регіону – KharkivFashion, спрямована на те, щоб дати нове життя потужному дизайнерському та виробничому потенціалу Харкова. Амбітна ідея створення KharkivFashionCluster - Харківського кластеру дизайну та легкої промисловості - дозволить індустрії зробити потужний ривок вперед».
Ірина Данилевська, голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week: «Харків завжди мав кращу в Україні школу промислового дизайну. Сьогодні можна впевнено говорити про те, що Харків готовий стати найкращім і в сфері дизайну одягу. Важливо, що організатори заходу відразу взялися за вирішення непростих завдань, проте вірю, що у Харкова вийде не тільки презентувати дизайнерський і виробничий потенціал в зоні показів, а й познайомити харків'ян з харківськими і українськими дизайнерами в локації Дизайн-маркету. Важливо, щоб харків'яни полюбили своїх дизайнерів, щоб модно було носити «свого» дизайнера, щоб харків'яни цінували народжений у Харкові одяг за якість і креативність. Тільки «починаючи з себе», Харків сформує високий авторитет своїх дизайнерів в Україні і всьому світі».
Андре Тан, дизайнер: «KharkivFashion це молодіжний креатив з фундаментальним виробництвом».
Олександра Какуріна, керівник Департаменту по роботі з дизайнерами Ukrainian Fashion Week: «Фіналісти конкурсу молодих дизайнерів StartFashion перетворили фінал конкурсу в свято дизайну. А колекції з номінації upcycling – це унікальний тренд, в якому Харків проявив себе несподівано, але виправдано, по-хорошому зухвало»
Голда Виноградська, дизайнер, радник Міністра освіти і науки України з питань профтехосвіти: «Харків перше місто, яке експериментально створило унікальний формат поєднання бізнес-майданчика і модних показів відомих дизайнерів та дизайнерів-початківців. Майбутній Кластер - це величезний крок уперед. Кластерний формат просування істотно полегшить організацію експорту до ЄС та інших країн світу».
Grand opening
Відомий у світовому fashion-просторі український дизайнер, харків'янин Андре Тан невипадково був запрошений в якості ведучого KharkivFashion.
Український бренд Andre Tan став символом можливостей. Секретами свого успіху відомий дизайнер поділився з гостями заходу під час своєї презентації «Мода як бізнес».
Перший день KharkivFashion стартував показом переможців конкурсу молодих дизайнерів StartFashion. Остання – колекція «Гайдзин» молодого дизайнера з Харкова Олени Степанової – тримала Гран-прі Конкурсу.
Перші місця в номінаціях отримали молоді харківські дизайнери:
Номінація EXCLUSIVE LOOK
Колекція GRADUATION, автор Чурілова Ольга
Номінація FOLK FASHION
Колекція ДОТИК НІЖНОСТІ, автор Позднякова Наталя
Номінація STRIT FASHION
Колекція ФАКТУРА, автор Тесленко Лана
Номінація UPCUCLING
Колекція ДУРА-я-ДУРА, автори Дроздек Юлія, Соболєв Олексій
Номінація ART FASHION
Колекція BACK TO ANCIENT, автор Тарнавський Олег
Номінація KHARKIV CITY STYLE
Дизайнер Кардаш Софія
Номінація ПРИЗ ГЛЯДАЦЬКИХ СИМПАТІЙ
Колекція ЗАКАРПАТСЬКИЙ МІКС, автори Бігарі Наталя, Кузнєцова Ольга, Панусова Наталя (м. Ужгород)
Основний блок показів відкрила колекція резидента Ukrainian Fashion Week SAYYA by Luba Makarenko.
У цей день гостям заходу були представлені колекції й інших дизайнерів-резидентів Ukrainian Fashion Week. Бренд KOMASHNYA (дизайнери Максим і Маргарита Комашня) - з Сум, однойменний бренд братів Олександра та Сергія CHUYKO – з Дніпра. У блоці з колекцією відомого харківського дизайнера Аміни Гасем цей показ продемонстрував силу і різноманіття колекцій дизайнерів з різних міст України.
Бренд чоловічого одягу Tamir наочно продемонстрував якість і комфорт своїх костюмів, запросивши не традиційних моделей, а воркаутерів, чиє дефіле з елементами акробатики підкупило публіку, і зал вибухнув оплесками після кількох карколомних трюків команди. Те, що костюми від Tamir не тільки красиві, але й дуже міцні – довів подіум KharkivFashion.
Харківський дизайнер Олександр Бевзюк та його торгова марка Casso-Cazzo ефектно переключили увагу присутніх на тему жіночої краси і літа. Дизайнер представив на подіумі розкішні купальники, що нагадували фрагменти вечірнього вбрання.
Дефіле від мережі магазинів RicaMare і торгової марки жіночого одягу Origa продовжили вечір демонстрацією творчого потенціалу великих виробництв.
Фіналом першого дня став показ бренду Lia Syn, свою колекцію - ніжну і витончену - дизайнер створила спеціально для участі у KharkivFashion.
2-nd day KharkivFashion
Другий день проекту продемонстрував неймовірні тематичні блоки і близько 30-ти модних показів!
Надважливою подією другого дня став бізнес-форум «Fashion-індустрія. Харків. Стратегія успіху», на якому був підписаний Меморандум про створення Харківського кластера дизайну і легкої промисловості.
Приголомшив своїм життєлюбством і силою духу блок показів «Life is life», участь в якому брали моделі і дизайнери з інвалідністю та дитячий показ, моделями в якому виступили «діти сонця». Це радість, сльози, підтримка… Атмосфера, забути яку не зможуть ані глядачі, ані моделі, ані автори колекцій, що були продемонстровані в рамках цих показів.
Безумовно, запам’яталися гостям KharkivFashion ніжний етно від Валерії Немушенко і бренду «Журавель», вінтаж та витонченість від «Bugrim-ательє», сучасний харківький прінт від дизайнера Natali Davidova.
Глядачі також побачили колекції:
Polagina
Grishko Design
Bugrim atelier – «Family look»
Q-k
Woolbook
SRF Wardrobe Creator и Iris by PrimRose
Jay Showroom
Elena Pervomayskaya
Dock
ТМ Komarov Artem
ТМ Frizman
ТМ Golda
ТМ Origa
Elena Filonova
Фінальний блок. Витончена і чуттєва вечірня мода. У цьому блоці свої колекції представили харківська дизайнер Наіра Нерсі з колекцією «Весняний бриз» і Бренд Dominiss.
KharkivFashion відвідали й іноземних гості – потенційні інвестори: Марко Тоссон, Почесний консул України в Італії, Александер Маркус, Голова правління Німецько-української торгово-промислової палати, інші представники Міжнародної торгово-промислової палати.
Абсолютно всі зарубіжні гості відзначили максимально високий рівень наповнення та організації заходу. За словами представників іноземної делегації KharkivFashion зможе дати поштовх взаємовигідному співробітництву і розвитку бізнесу можливих партнерів. А створення Кластеру легкої промисловості та дизайну в Харкові стане «зеленим світлом» для інвесторів, оскільки крім користі для розвитку індустрії, - а у розвинених країнах кластеризация розглядається як вищий щабель розвитку економіки – саме у кластеризовані економіки інвестори більш охоче вкладають гроші.KharkivFashion спалахнув яскравою зіркою, освітивши шлях і продемонструвавши можливості зростання для десятків талановитих дизайнерів Харкова та інвестиційного розвитку легкої промисловості.
Отримавши перспективу щорічного, захід має всі шанси стати найгучнішою модною подією Сходу України. Кожен, хто в ці дні переступав поріг Premier Palace Hotel Kharkiv - потрапляв у світ гармонії, комфорту та стилю, знаходячи тут щось своє. Від естетичного задоволення, до можливості «прогулятися» півсотнею харківських шоу-румів. Без фото на подіумі або у фотозоні, без листівки «KharkivFashion», кинутої в одну з поштових скриньок, оформлених харківськими дизайнерами для стенду «Пошта добра» - захід не залишив жоден гість.
Італійцям, які назвали Харків «українським Міланом» - організатори жартома відповіли, що їхнє завдання не наслідувати чужим брендам, а створити свій. І спозіціонувати місто в свідомості світу як один з найпотужніших європейських центрів моди та дизайну. І тоді KharkivFashion, віддзеркалюючи світові тенденції, - почне диктувати свої.