Інклюзивні школи та новій підхід у навчанні: як покращиться система освіти на Харківщині

Юлія Гуш  |  Понеділок, 28 серпня 2017, 17:33
Про нововведення в системі середньої совіти розповів Анатолій Бабічев, заступник голови ХОДА
Інклюзивні школи та новій підхід у навчанні: як покращиться система освіти на Харківщині

За його словами, система середньої совіти зазнала низки позитивних змін. Зокрема, це стосується збільшення кількості шкіл з інклюзивною освітою, де зможуть навчатися діти з інвалідністю.

«Тема інклюзивного навчання актуальна для нашої області, – підкреслив Бабічев, – ми долучилися до цього процесу. Якщо минулого року у нас в області було близько 20 шкіл з інклюзивним навчанням, то на 1 вересня 2017 року буде 125 шкіл. Ми плануємо, що більше 250 дітей з особливими потребами підуть навчатися до цих інклюзивних шкіл».

За його словами, зараз гостро стоїть питання щодо інклюзивної освіти для незрячих дітей. Адже їм під час навчання необхідні книги, надруковані шрифтом Бройля, які в Харкові не видаються. Бабічев розповів, що такі підручники були направлені до двох інтернатів, де навчаються незрячі діти. Також була виділена державна субвенція на організацію інклюзивного навчання. Ці кошти в сумі одного мільйона гривень були розподілені по тих районах, де є найбільша кількість дітей з інвалідністю.

«Ще одне питання – це навчання педагогів, які будуть займатись з цими дітьми, – розповів Анатолій Бабічев, – ми вперше в Україні започаткували новий освітній проект – саме підготовку вчителів для роботи з дітьми з особливими потребами на базі нашої Академії неприливної освіти. Там були організовані постійно діючі курси садля організації та навчання педагогів, які можуть працювати з цими дітьми».

Окрім запровадження інклюзивних класів, має також змінитися сам принцип викладання в загальноосвітніх школах. За словами заступника голови ХОДА, компетентнісний підхід поліпшить якість освіти та зробить навчання в школі цікавим для дітей. Крім того, має змінитися сам підхід до учнів. Наприклад, про оцінки кожного учня має знати тільки він сам, а не весь клас.

«Оцінки з навчання буде знати лишень вчитель і учень з батьками, – розповів Бабічев, – бо кожна дитина є особистістю. Якщо вона навчається задовільно, то це не означає, що вона погана людина та не зможе чогось досягти у житті. Цей підхід не ставить за завдання всім бути відмінниками. Він має допомогти стати повноцінною людиною в суспільстві. Школа має навчити жити. Це її головне завдання».

comments powered by HyperComments