В славу науки: як в Харкові проходили Наукові пікніки
Цього року на Наукових пікніках взяло участь близько 400 експериментаторів з півсотні різноманітних заходів та установ, які представили різноманітні наочні й інтерактивні програми під темою «Чотирьох стихій». Відвідувачі фестивалю могли долучитися керування роботами та конструювання апаратів, відвідати шкільний кабінет фізики 80-90-х років з усіма діючими моделями, перевірити зір і зняти ЕКГ, запалити лампочку без дротів, сплести захисну сітку для фронту чи просто розв’язувати головоломки. Окрім отримання нових знань, вони також могли добре розважитися. Зокрема, відвідувачі Наукових пікніків могли пограти у відео-ігри, які були популярні в 80—90 роки.
«Розвиток техніки йде стрімкими темпами, технології розвиваються з геометричною прогресією, – розповів Володимир Смирнов, куратор Музею програмного забезпечення і комп’ютерів, – і чимало людей, особливо старшого покоління, не встигають за ними стежити. Вони тільки-но дізналися, що таке гідроскутер, а завтра їм вже розповідають, що таке блокчейн, криптовалюта та біткойни. І з’являється така фрустрація, нестача чогось рідного. Щось з дитинства чи юності. І цей пробіл ми збираємося заповнити. Ми зібрали екземпляри старої комп’ютерної техніки – від 70- х років до сучасності. І показуємо її людям всіх поколінь. Ми даємо людям можливість зануритися у світ свого дитинства».
Крім того, на Наукових пікніках були представлені різноманітні громадські організації, які познайомили присутніх з власними ініціативами. Зокрема, в рамках фестивалю «Інклюзіон» був обладнаний архіпростір інклюзивних ініціатив.
«Тут кожна людина, яка має проблеми з питанням інклюзії, може проконсультуватися з експертами щодо питань аутизму та вад зору, – розповіла Олена Зіненко, кураторка проекту «Дитяча площАРТка», – паралельно у нас проходять майстер-класи з читання шрифтом Бройля, майстер «Дитячої ПлощАРТки» створює колаж «Знаки та значення». Бо коли ми замислюємося над значенням, ми починаємо розуміти смисл. Це дуже важливо в комунікації. Є відгуки від ГО «Аутизм альтернатива». Вони кажуть, що дуже багато людей задають питання щодо інклюзії дітей з аутизмом та їх проблем. Ми бачимо, що цей простір гуманітарних знань працює. Він дуже корисний для людей».
За задумом організаторів, Наукові пікніки мають популяризувати науку, просувати громадські ініціативи та знаходити ентузіастів-науковців, які здатні ділитися своїми знаннями та розповідати про складні речі простими словами.