В Україні науковий потенціал залишається невидимим для бізнесу – Е. Сімсон

Субота, 23 вересня 2017, 12:42
Того явного ефекту, який у всьому світі демонструє економіка знань, в Україні поки що ненемає.
В Україні науковий потенціал залишається невидимим для бізнесу –  Е. Сімсон

Про це заявив Едуард Сімсон, президент міжнародної консалтингової групи «Українські інформаційні системи», під час панельної дискусії «Інтелектуальна економіка. Шанси та виклики для України», яка проходила в межах Міжнародного економічного форуму. Він наголосив, що сьогодні в країні необхідно терміново капіталізувати наявні інтелектуальні досягнення.

«Великий науковий потенціал, великий людський потенціал знань, який абсолютно невидимий з точки зору його реалізації в індустрії бізнесу, – підкреслив Едуард Сімсон, – він живе сам по собі, заробляє якісь принизливі гроші у сфері освіти. А вона стає все більш комерційною. Мабуть, це добре, адже вона буде виживати та менше залежати  від держави, в якої напівпустий бюджет. Але того явного ефекту, який в всьому світі демонструє економіка знань, ми поки що не бачимо».

За його словами, є дві важливі складові в новій економіці знань. По-перше, це капіталізація інтелектуальних знань. По-друге, це налагодження зв’язку між наукою та виробництвом. Тут прикладний аспект полягає в тому, щоб зливалися інтелектуальні можливості та нові знання.

Людмила Бєлова, голова Харківського державного консорціуму, у свою чергу розповіла про світові тенденції в інтелектуальній сфері.

«Останнім часом ми стаємо свідками стрімкого розвитку світових ідеологій, посилення економічної конкуренції, зростання впливу міжнародних організацій, у тому числі транснаціональних корпорацій, сертифікація масової еміграції, – розповіла вона, – це глобальні явища, що відбуваються. Не випадково останні доповіді Всесвітнього банку  про світові тенденції розвитку державного управління та закону були присвячені питанням асиметрії глобального та локальної політики, знаходженню ефективних засобів підтримання реформ, спробі дати відповіді на споконвічні запитання. Щоб заходи в галузі освіти дали результати, які реально покращують умови життя людства.

За словами Бєлової, успіх суспільних перетворень та реформ залежить від тих, хто їх втілює, від їх компетентності та відповідальності. Тому актуальною є вища школа, чия роль зросла за останні 10 років. З’являються нові освітні галузі, як то  публічне управління та адміністрування. Цей предмет тепер викладає 14 харківських вишів. Враховуючи глобальні тенденції, вища школа має вирішувати суспільно важливі завдання.

comments powered by HyperComments