Головна мета інклюзивної освіти – допомогти дитині адаптуватися в соціумі

Четвер, 16 листопада 2017, 22:34
Учасники всеукраїнського форуму «Вчимося жити разом» обговорили перспективи, які надасть інклюзивна освіта для дітей особливими з освітніми потребами.
Головна мета інклюзивної освіти – допомогти дитині адаптуватися в соціумі

Під час форуму були підняті актуальні питання стосовно інклюзивної освіти, які на сьогоднішній турбують українське суспільство. Зокрема, там наголошувалося, що Україна вперше за 26 років своєї незалежності почала вирішувати питання щодо вдосконалення умов життя дітей з інвалідністю.

«Перед нами стоїть завдання виховати нових фахівців, вчителів, які зможуть навчати таких дітей, зможуть кваліфіковано надавати їм допомогу, – наголосила Марина Порошенко, –  сьогодні ми починаємо вирішувати ці питання. Якщо розглядати цю проблему в контексті всієї України, то такі реформи не робляться за один день. І дуже важливо що ми вже зрушили з місця цю проблему щодо впровадження інклюзивної освіти. І зворотного шляху вже немає».

За її словами, мета освітньої  реформи полягає не в руйнуванні старої системи, а в наданні можливості дітям отримувати доступну освіту в загальноосвітніх начальних закладах. При чому, спеціалізовані школи нікуди не зникнуть. Просто у дітей з’явитися альтернатива.

«На мою особисту думку, якщо дитина знаходиться на індивідуальному навчанні, сидить у себе вдома, то вона не зможе використовувати отриманні знання, – зазначила Порошенко, – адже буде неадаптованою до життя в суспільстві. Тому основна мета інклюзивної форми освіти полягає не тільки в наданні знань. Це ще соціальна адаптація, завдяки якій дитина починає відчувати себе частиною суспільства».

Харківщина стала одним з перших регіонів, які почали впроваджувати в себе проекти з інклюзивної освіти. І в цьому плані вже є свої здобутки. За словами Юлії Світличної, цього навчального року до загальноосвітніх шкіл прийшло в сім разів більше дітей з інвалідністю.

«Вже розроблена регіональна програма з підготовки професійних кадрів, – зазначила вона, – на програмну основу поставлено облаштування вільного доступу до навчальних закладів усіх районів області. І ми зробили цю роботу вже на 70%. Національною подією стало відкриття національної школи «Мобіль» в селищі Пісочин. Це перша школа, яку Харківська область збудувала з нуля за останні 12 років. Вона відповідає всім вимогам для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Вона встановлює новий стандарт інклюзивності».  

 

 

 

comments powered by HyperComments