Як вижити в Харкові: “4-й Блок” запрошує на хакатон, присвячений екологічній та соціальній взаємодії з містом

20 квітня в Харкові розпочнеться ювілейна, вже десята Трієнале екологічного плакату “4-й Блок”. Цьогорічна тема – “Жіночий погляд: Заклик до дії”. Організатори пояснюють, що цього разу прагнуть зробити трієнале максимально інтерактивною, аби кожен міг не просто “перейнятися екопроблемами”, а знайти відповідь на питання, “що конкретно я можу зробити для своєї планети і, перш за все, свого міста?”
І однією з найбільш прикладних частин трієнале має стати власне хакатон. Його співорганізатори – дизайн-студія Grafprom, компанія DataArt, Харківська Школа Архітектури та платформа Gwara Media.
“Як навчитися правильно сортувати сміття і куди його потім дівати? Чим допомогти кажанам та птахам вижити в місті взимку? Як реагувати, коли тобі намагаються заборонити використовувати міський простір так, як закон не забороняє? Таких питань тисячі, і ми часто не знаємо, як знайти на них відповіді або як поділитися своїми ноу-хау, – говорить співкоординаторка “4-го Блоку” Марія Норазян. – На “4-му Блоці” загалом і під час хакатону зокрема ми говоримо про екологію не просто навколишнього середовища, але й екологію совісті, свідомості, взаємодії зі світом”.
Марія розповідає, що одна з задач і хакатону, і трієнале в цілому – змусити людей задумуватися над питаннями, над якими вони раніше не задумувалися: “Я, наприклад, не знала, що десятки волонтерів узимку годують летючих мишок у центрі реабілітації А це простий доступний спосіб допомогти природі твого міста. Або, як от реагувати на табличку “вигул собак заборонено”? Чи законно вона поставлена? Чи справді моя собака не може пройти газоном? У пострадянському просторі ми звикли довіряти “табличкам” і “офіційним органам”: приїхали люди пиляти дерева – значить, мабуть мають право. Але ж ми знаємо, що часто це не так”.
Аліна Вілк, PR-менеджерка DataArt, говорить, що продукт або сервіс, котрий мають створити учасники та учасниці хакатону, команди визначать самі для себе: “Я думаю, що найшвидше це має бути мобільний додаток, або онлайн-гра, або якийсь інший сервіс, за допомогою якого людина може не тільки швидко знайти відповіді на питання, а й поділитися інформацією, закликати до дії інших учасників.
Переконана, що проекти, які будуть створені на хакатоні, знайдуть інвесторів – у тому числі, з нашою допомогою, – та заживуть повноцінним життям”.
Ілля Павлов, співкоординатор хакатону та один із його менторів (бренд-консалтинг) погоджується: “Ми не хочемо обмежувати наших учасників у виборі формату, вони самі мають вирішити – яка форма буде найзручнішою. Можливо, хтось узагалі зробить дизайнерський комікс про виживання у місті. Можливо, це навіть будемо ми самі”, – сміється Ілля.
Членами жюрі хакатону стануть: дизайнер-графік Адан Паррадес Баррера (Мексика), член Art Directors Club New York та національного комітету Packaging Design Association of China Чао Янг (Китай), технічний євангеліст та Senior програміст в DataArt Олексій Рибаков (Україна), та популяризатор активного та здорового способу життя Максим Іванов (Україна). Докладніше про членів жюрі та принципи хакатону можна прочитати за лінком.
Менторська команда: програміст Олексій Гапченко, дизайнер і брендовий консультант Ілля Павлов, UX-дизайнер Михайло Постольний, архітекорка систем (solutions architect) Тетяна Матвієнко та спеціалістка зі вторинної переробки Анна Прокаєва.
Життєздатні проекти отримають менторську та консультаційну підтримку після закінчення хакатону, – обіцяють організатори.
Окрім того, переможці отримають і матеріальні призи: сертифікат на 10000 грн від Велопланети, тест-драйв електрокара від BMW, ресайкл-аксесуари від Dushka-Karamushka та Anne van Dijk і гран-прі – арт-об’єкт «Stingray» від +object.
Участь у хакатоні безкоштовна, зареєструватися можна за посиланням.