На ХАРС-2018 глядачів підкорили Chevrolet Bel Air, хіпі-автобус і дитячий велосипед
Але головними «зірками» стали американські машини часу і стилю «пінап»: Chevrolet Bel Air Hardtop Sport Coupe з гаража Леоніда Брежнєва, розкішний Lincoln Continental Cabrio, назавжди пов'язаний з Джоном Кеннеді і, раптово, дитячий велосипед. І, як завжди, головним двигуном ретродвижения залишаються самі колекціонери, які вкладають душу в, здавалося б, неживі механізми.
Одним з найтепліших спогадів про ХАРС-2018 для глядачів залишиться жовтий мікроавтобус Volkswagen Transporter T2. «Окаті» німецькі малюки стали в США легендарними символами епохи хіпі. На таких або схожих модифікаціях колесили по країні музиканти, поети, філософи і просто тусовщики в пошуках пригод і нових друзів. Таким же яскравим плямою на вулицях українських міст став і T2 Сергія Чигиринця: «Я купив його у Вінниці, це був порожній салон і двигун в мішку. Віз потихеньку через всю країну причепом на жорсткому зчепленні. Вдома вже встановив «рідний» двигун, зробив наново салон, благо, запчастини на таку ікону епохи є і в Польщі, і в Німеччині».
Мікроавтобус не стоїть в гаражі – Сергій активно ним користується, ніж радує всіх жителів Слов'янська. Він не місцевий уродженець переїхав туди з Донецька, коли місто окупували сепаратисти: «Звичайно, я їжджу на ньому, паркую прямо у дворі будинку, а мені сигналять, показують з вікон «палець вгору» - приємно, - зізнається хлопець. - Я просто колись переглядав сайти про хіпі, і мене зачепив за серце цей бусик. Виявляється, не мене одного – на ХАРС-2018 багато підходили, заглядали в салон – там у мене відтворений побут тієї епохи, ставили купу питань. Одним словом, машина-позитив».
Важливість збереження стилю автомобіля, духу часу, повною мірою проявилася під час конкурсу елеганції «Костюм епохи», який пройшов у другий день ХАРС-2018. У журі змагання увійшли професіонали історії і стилю: дизайнери і модельєри Дмитро Захаревський і Костянтин Пономарьов (голова журі), а також історик і журналіст Філіп Дикань. Учасники конкурсу виїжджали на сцену на своєму транспортному засобі і представляли свій костюм, відповідний року випуску автомобіля, мотоцикла або велосипеда. Якщо в минулому році переміг власник військового мотоцикла Олег Завгородній, то в цей раз тріумфатором став саме велосипедист – чотирирічний Владислав Баєв.
Транспортом Владислава став дитячий велосипед ДКВ-2 1955 року випуску, зроблений на Харківському тракторному заводі. Чином займався дідусь – Віктор Кудря, постійний учасник ХАРС, реконструктор Другої світової війни, власник ретромотоциклів.
«У перший раз я взяв Влада на ХАРС в минулому році. Мені тоді вручили приз як власнику самого старого мотоцикла, і онук заявив: «А я теж хочу виграти приз». Стали думати, - згадує Віктор. – Мені вдалося виміняти велосипед на запчастини від мотоцикла, і від цього триколісного дива почали розробляти образ. При цьому я свідомо відмовився від варіанту «під старовину». Нам потрібно було все з тих часів – кінця 1950-х початку 1960-х».
Дідусь зайнявся дослідженням дитячого одягу за старими фотографіями – як одягали дітей в той час. Знайшли у друга сім'ї стару тюбетейку, в Полтавській області виявили дитячу сорочку, сандалі привезли з Люботина, гольфи купили за оголошенням в інтернеті. Весь цей час Владислав турбував діда питанням: «Коли поїдемо за кубком?».
«Влад – єдиний, хто був упевнений у перемозі. Я думав, отримаємо приз глядацьких симпатій, все-таки суперники дуже серйозні, люди з такими унікальними автомобілями. Так що перемога стала сюрпризом для всіх, крім самого переможця, - розповідає Віктор. – Зате він відразу обдзвонив всіх бабусь, розповів про перемогу і з ранку понеділка всім навколо демонструє кубок і медаль. Заслужив».
Друге місце посів екіпаж Chevrolet Camaro Ігор і В'ячеслав Пилипенко, а третє — Філіп Бабич на Lincoln Continental Cabrio. Призами для всіх трьох місць стали автомобільні акумулятори від likholet.com.ua — цінна і необхідна для кожного автомобіліста річ. Переможець конкурсу віддасть акумулятор дідусю.
Журі пояснює перемогу Влада ідеально відтворенням образу хлопчика 1960-х: «Так, ми дискутували, але рішення прийняли одноголосно, - розповів голова журі Костянтин Пономарьов. - Все скрупульозно відтворений, сам образ зворушливий і справляє сильне враження. Що ще потрібно? А те, що переміг не автомобіль, так транспорт – він скрізь транспорт, і тут не повинно бути дискримінації».
На ХАРС-2018 взагалі вирішили йти назустріч усім учасникам, глядачам. Зліт переїхав з відкритих майданчиків під дах Арт-заводу «Механіка», та вчасно – в дні заходу йшли дощі. Цим же переїздом ж була вирішена проблема з туалетами. Для любителів "пінапу" художниця Олена Ковпак проводила лекції, дітям віддали в якості розмальовки справжню ретро-"Волгу", найстарішим експонатом виставки знову став старовинний Ford A 1927 року із запорізького клубу "Фаетон", а любителів високих технологій збирали виїзна виставка Software & Computer Museum і гонки квадрокоптеров —II-й етап Чемпіонату України з Дрон Рейсингу UADR Challenge 2018.