Марина Порошенко розповіла, які результати мав національний форум, присвячений проблемам інклюзії, який відбувався в Харкові

Світлана Хлестова  |  Четвер, 14 червня 2018, 17:04
На сьогодні кількість учнів з особливими освітніми потребами збільшилася до 8170 – більше ніж в два рази.
Марина Порошенко розповіла, які результати мав національний форум, присвячений проблемам інклюзії, який відбувався в Харкові

Про це Марина Порошенко розповіла сьогодні, 14 травня, на прес-конференції в Києві. «Я хочу відмітити, що це питання підтримується на найвищому державному рівні, тому що в рамках створення нового освітнього простору України це питання підтримується і Президентом, і Урядом. Це дає впевненість, що наші діти з особливими потребами будуть мати всі необхідні умови, щоб отримати освіту», - зазначила Марина Порошенко.

За її словами, за останні 2 роки можна побачити великий прогрес у цьому питанні. На сьогодні кількість учнів з особливими освітніми потребами збільшилася до 8170 – більше ніж в два рази. Ці діти повірили в те, що вони зможуть навчатися у школі зі своїми однолітками, і кількість шкіл, які перейшли на інклюзивну форму навчання, збільшилася з 1,5 тисяч до 2620 шкіл по всій Україні.

«Ми розуміємо, що ці показники загальні: деякі області двигаються швидше, деякі – повільніше. Ми ці регіони підтримаємо, проводимо тренінги, навчаємо вчителів», - підкреслила Марина Порошенко.

За її словами, за останні роки українські педагоги та іноземні спеціалісти відмічають, що інклюзивна освіта в Україні має потужний прогрес, і все це можливо завдяки прийнятому закону «Про інклюзивну освіту».

«На сьогодні дуже важливо створити якісні доступні умови для всіх дітей з особливими потребами, для цього Фонд Порошенко розробив план медіатек та ресурсних кімнат. На сьогодні по Україні працює 130 медіатек і 60 ресурсних кімнат. Наступним важливим етапом в реформуванні освіти в Україні став перехід від застарілих радянських ПМПК – психо-медико-педагогічних комісій - до сучасних інклюзивно-ресурсних центрів, які працюють за новими принципами, це європейські прогресивні принципи, які нас наближають до стандартів усього цивілізованого світу», - розповіла Порошенко.

Вона також зазначила, що з цього року Україна перейшла на використання міжнародної класифікації функцій, яка складається з частини опису дітей і підлітків, а також дорослих. Зараз перекладена і впроваджена частина МКФ для дітей і підлітків. Під час прес-конференції Марина Порошенко також згадала національний форум «Вчимося жити разом», який відбувався в Харкові у листопаді 2017 року.

«По-перше, форум дійсно був дуже корисним: це була перша суспільна площадка, на якій ми почули думки і освітян, і батьків дітей з особливими освітніми потребами. Нещодавно я повернулася з Запоріжжя, я думаю, що це і був результат, у тому числі, харківського заходу: ми вирішили об`єднати наші зусилля з громадськими організаціями, батьківськими об`єднаннями – зробити таку мережу, яка злагоджено працює по всіх регіонах України, яка не тільки критикує роботу влади, але і допомагає, дає зворотній зв'язок саме щодо проблем, які є у кожній області», - підкреслила Порошенко.

Вона також зазначила, що зараз найактивніша область щодо впровадження інклюзивної освіти Запорізька: з неї проект розпочинався, і можна було побачити такі вражаючі результати, що було прийняте рішення не очікувати на закінчення трирічного проекту, а впроваджувати позитивні перші результати в інших областях.

«Проте жодна область не є байдужою до цього проекту. На сьогодні інклюзивна освіта охоплює вже 15% дітей з особливими освітніми потребами в Україні. Це вже та цифра, з якою треба рахуватись: це незворотній шлях, це така кількість дітей, яка буде продовжувати вчитись, з ними будуть вчитися і освітяни. І система буде розвиватися», - зазначила Марина Порошенко.1

comments powered by HyperComments