Усе буде по-білому: EdCamp і Міністерство освіти зроблять ще один крок до підвищення професійного рівня й статусу вчительства
Форум відбудеться 2-4 липня, вже традиційно – у Харкові. Засновники руху говорять, що для них принципово не переносити національну подію до столиці, адже зміни можуть відбуватися де завгодно: і в обласних центрах, і в найменших селах. Завдання ж столичного менеджменту – підтримати хороші ідеї та вивести їх на національний рівень.
Дослідження, спільно проведені рухом EdCamp та Міністерством освіти, показують: 79% українського вчительства вважають, що чинна система підвищення кваліфікації педагогів потребує реформування. Щоб зрозуміти, як саме хочуть розвиватися вчителі та вирішити, що для цього має зробити державний менеджмент, на (не)конференцію приїде міністерка науки і освіти України Лілія Гриневич – адже рух EdCamp, по суті, став платформою Нової української школи. Приїде на форум і Уповноважений Президента України з питань захисту прав дитини Микола Кулеба – питання захищеності дитячих прав та безпеки дитини будуть одними з пріоритетних на (не)конференції.
Ще однією важливою гостею стане співзасновниця світового руху EdCamp Хадлі Ферґюсон (США). Сьогодні EdCamp об’єднує десятки тисяч людей у 32-х країнах світу. Свого часу Україна стала однією з перших країн світу, що приєдналися до ініціативи, і сьогодні український рух EdCamp – найбільший у світі за межами США. За три роки в Україні відбулися 85 подій у межах EdCamp, спільнота об’єднала вже 15 тисяч освітян.
“Завдяки зібранню такого рівня ми приєднуємося до всесвітнього руху EdCamp, що свідчить, зокрема, про готовність української педагогічної спільноти до інтеграції у світовий освітній простір та до реформування освіти на місцевому та загальнодержавному рівні”, – зазначає Лілія Гриневич у своєму листі-привітанні до (не)конференції.
Наприкінці першого дня конференції відбудеться відкрита дискусія учительства з міністеркою освіти і науки. Її модеруватиме телеведуча каналу 1+1 та кураторка премії Global Teacher Prize Ukraine Наталія Мосейчук.
“Навіть одна людина здатна змінити школу, – переконаний натхненник руху EdCamp в Україні, радник Міністерки освіти й науки Олександр Елькін. – За умови, що вона чи він несуть відповідальність за те, що роблять, думають, чим кожна дія обернеться за кілька кроків. Відповідальність – одна з тих ключових цінностей, до яких ми хочемо привернути увагу. Є цінності, про які ми ще маємо подумати – чи вони підходять нам, сьогоднішнім. А є базові: безпека,чесність, простота й життєрадісність. І, найперше, – права людини, які є рівними, незалежно ні від чого. І права дитини, котрі ми, дорослі, маємо віддано й безкомпромісно захищати”.
Напрацювання й ідеї багатьох іноземних та українських експертів і експерток EdCamp Ukraine 2018 можуть дати багато нового українському освітньому процесу. Так, Яков Гехт, радник шести міністрів освіти Ізраїлю, засновник мережі демократичних шкіл, говоритиме про апробовану в Ізраїлі систему освіти 2.0, у якій кожен учень є вчителем, а кожен учитель – учнем. Автор світових бестселерів для дітей Етан Борітцер (США) розповість, як використовувати книги, щоб говорити з дітьми про такі складні речі як любов, дружба, смерть. Нідерландський педагог-інноватор та інженер гри Флоріс Кут поділиться своїми спостереженнями щодо креативності, інтуїції та саморозвитку. Дослідники з Естонії та Франції Мікаела Снопкова й Ельмар Ѓамс говоритимуть про те, як зберігати й обговорювати історію. Бірґі Лоренц, учителька інформатики й дослідниця у Талліннському технологічному університеті, розповість про практичну кібербезпеку та роботу з сучасними цифровими технологіями в школі. І це лише маленька частина того, про що йтиме мова.
“Давайте чесно: у школи як цілісного організму є шалений запит на зміни, – говорить програмна координаторка EdCamp Ukraine і радниця Міністерки освіти й науки Олена Масалітіна. – Вона має і хоче позбутися тих речей, які тягнуть її в минуле: грошових поборів, домінування сильніших над слабшими, випадків дискримінації, невключеності батьків до освітніх процесів, безправності учнів, недієвих методик, нецікавих підручників... Але щоб знати, як ефективно працювати в нових реаліях, як мінімізувати помилки, – потрібно живе професійне середовище, яке здатне саме себе регулювати. Потрібно зустрічатися і ділитися досвідом. Власне, ми працюємо саме для цього”.
Команда проекту знає з попереднього досвіду: школи, чиє представництво побуває на черговому EdCamp’і, відчують зміни вже протягом першого семестру навчання.
“Ми переконані, що всі учасники освітнього процесу мають стати партнерами, з рівними правами і вмінням вести діалог, – говорить менеджерка з PR і партнерств EdCamp Ukraine Ірина Міньковська. – Час подолати вузькі ієрархічні рамки, котрі не дають розвиватися. Велика кількість учительства готова вибудувати з дітьми стосунки продуктивного наставництва. Освітні департаменти, міністерство мають стати аналітичними центрами, котрі швидко реагують на запити і не “спускають директиви”, а допомагають змінюватися залежно від вимог часу та ситуацій. Наша спільна задача – вибудувати дієву систему, зробити ці процеси гуманними й ефективними”.
Учасники й учасниці EdCamp’у познайомляться з різними існуючими в Харкові сучасними освітніми проектами і побувають для цього в харківському ЛітМузеї, найбільшій танцювальній школій в Україні All Stars, технічній студії “Винахідник” та Харківській школі архітектури.
Уже традиційно на EdCamp Ukraine відбудеться низка відкритих уроків для дітей зі шкіл на лінії зіткнення, котрі вчителі з різних міст проведуть за авторськими методиками, а оцінювати їх будуть ті, заради кого це все й затівається, – діти. Важливо, що учнями цих альтернативних уроків будуть учні зі шкіл прифронтових територій: Станиці Луганської та селища Георгіївка (поблизу Мар’їнки).
Також на всіх гостей чекає освітній квест та презентація партнерських ініціатив і проектів. На форумі працюватимуть проект “Літературні посиденьки”, книжкова галерея, сувенірна крамниця й Art-лабіринт освітянських мрій.
Сайт (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2018