В Харкові покажуть міжнародні соціальні інновації та змінять правила гри
На денній конференції зберуться представники найяскравіших українських соціокультурних проектів, передає PR-аґенція "Bagels & Letters". Географія іноземних спікерів – від Зімбабве до США, музичні хедлайнери ночі – Sofa Surfers (Австрія). З 30 листопада до 2 грудня тут відбудеться вже третій фестиваль соціальних інновацій та нової музики Plan B fest. Його цьогорічний девіз – Change the game, Змінюй гру.
Соціокультурна конференція, котра є денною частиною фестивалю (Mental Complex Studio на Лопанській Набережній, 2/2), – це різноформатні зустрічі з п’ятдесятьма спікерами й спікерками з п’ятнадцяти країн та надзвичайно широким представництвом помітних соціокультурних ініціатив України; “Синторум” – інтерактивна виставка електронного музичного обладнання від “Культури звуку”; інтерактивна експозиція від берлінського фестивалю відеоігор на соціальні теми – A Maze Indie Gaming exhibition з темою Digital Garden та плакатна виставка про толерантність (Tolerance Traveling poster show) у несподіваному форматі, про який організатори обіцяють розповісти дещо згодом. А ще – пітчинг кращих ідей, відібраних у результаті Idea Boot Camp’y – дводенного воркшопу, чия задача – покращити розвиток інноваційних соціальних проектів. До речі, заявки на воршкоп подали 165 команд з усієї України, від двох до п’яти людей у кожній.
В нічній програмі фестивалю (головна сцена – лофт CXID OPERA) – десять концертів та шість вечірок із DJ-сетами та мистецькими інсталяціями. Хедлайнери – австрійський гурт Sofa Surfers, інші музичні імена організатори назвуть за тиждень. Музична програма – логічне продовження денної конференції. Організатори обирають музикантів, котрі створюють містки між культурами й самі стають агентами змін.
“Буде гаряче, але це фестиваль не для розваг, а для змін, – говорить співзасновниця Plan’y B та “Культурної аґенції ∀” Аліна Ханбабаєва. – Вже третій рік поспіль ми ніби змішуємо аудиторії. Люди, що цікавляться переважно музикою, долучаються до соціальних ініціатив. А людям, зануреним у соціальні проекти, ми даємо можливість не просто драйвового відпочинку під якісну нову музику, а нові культурні відкриття, абсолютно нові для них емоційні враження”.
Основний акцент Plan’y B – соціальні інновації. Щоб гра почала змінюватися – хтось має почати грати, говорять організатори і збирають тих, хто вже змінює гру в країнах з украй різним соціокультурним досвідом: Австрії, Боснії та Герцеговині, Британії, Грузії, Зімбабве, Іспанії, Македонії, Монголії, Німеччині, Сербії, США, Тунісі, Україні, Хорватії.
“Нам цікавий досвід країн, які або знаходяться в перехідному стані, або успішно його свого часу подолали, у нас спільні виклики і багато рішень можуть бути подібними, – говорить співорганізаторка. – Для нас дуже важливо зберегти баланс “харків’яни/українці/іноземці”, круті є проекти є всюди, а досвід часто буває подібним навіть у таких віддалених одна від одної країн як Україна і Зімбабве”.
Найочікуваніші теми конференції – це: Активізм, урбанізм та проекти в міському просторі, Розвиток середовища для чесного бізнесу, Мистецькі проекти на українському Сході, Мистецтво і культура задля змін, Права людини, Медіа, популізм і молодь, Технології задля розвитку та Мейкери як нові міські герої.
Аліна радить, зокрема, не пропустити знайомство з такими спікерами як: Семм Фарай Монро, комедіант, медіавидавець і засновник Magamba Network, однієї з найбільш динамічних організацій Зімбабве, що працює на стику культури, медіа, активізму та інновацій; Ілько Гладштейн, співзасновник міжнародного фестивалю кіно та урбаністики “86”; Євгенія Васильєва, спізасновниця фестивалю “Авдіївка FM”; Метью Колін, британський дослідник електронної музики та клубної культури; Девід Соломон, автор програм “розумного міста” в різних країнах світу; Філіп Йовановскі та Івана Васева, куратори й дослідники сучасного мистецтва з Македонії; Марко Раденкович, засновник хабу Nova Iskra, одного з перших у Східній Європі тощо. Всіх їх об’єднує бажання і вміння наносити свої міста й регіони на світову соціокультурну карту.
“Plan B fest – це харківський фестиваль і він завжди буде в Харкові. У нього немає задачі “переїхати” в столицю, а навпаки – є задача ще чіткіше позначити Харків на культурній мапі країни, заохотити людей приїздити сюди, бо тут відбуваються шалено круті речі”, – говорить Аліна.
Цього року завдяки USAID фестиваль пропонує покрити витрати на дорогу, житло та харчування двомста агентам змін у соціокультурній площині. Стипендію на чотири дні отримають учасники Idea Boot Camp, воркшопу про соціальні інновації (29-30 листопада). І триденну стипендію – ще сто “ченджмейкерів”, людей, які займаються інноваційними соціокультурними проектами в різних регіонах країни. Подати заявку на стипендію можна до 12 листопада.