Як зробити Лозову туристичним центром та побудувати культурний майданчик у Львові: фестиваль Plan B навчав соціальних підприємців

Четвер, 21 лютого 2019, 18:09
17 лютого у Харкові завершився ІІІ фестиваль соціальних інновацій та нової музики Plan B. Традиційно, фестиваль проходив у режимі нон-стоп: вдень — конференція, вночі — вечірки та концерти.
Як зробити Лозову туристичним центром та побудувати культурний майданчик у Львові: фестиваль Plan B навчав соціальних підприємців

Однією з найцінніших частин фестивалю став дводенний воркшоп Idea Boot Camp, завдяки якому близько 250-ти агентів змін із різних регіонів України отримали практичний інструментар для реалізації своїх інноваційних соціокультурних проектів. Із ними працювали ментори з різних куточків світу. На Idea Boot Camp виступили 50 команд. П'ять найкращих, на думку менторів, проектів представили на пітчинг (публічний розгляд) у другий день відкритої частини фестивалю. Однією з найяскравіших презентацій став виступ команди з Лозової.

Відібраними п’ятьма проектами стали: «Ноктюрн. VR опера» (команди Hronotop.UA, збірна двох міст, Києва та Одеси), який пропонує об’єднати технології віртуальної реальності (VR), оперу та історію окремих будинків, влаштовуючи екскурсії містом та привертаючи увагу до захисту культурної спадщини. Відкрита майстерня PreciousLab із Черкас, майстри якої навчають усіх охочих працювати з різними інструментами, поширює у місті ідеї екологічного способу життя. Маріупольський проект «Танцюй за спадщину» — фестиваль, місія якого зберегти в Маріуполі мозаїки радянського періоду, зокрема монументальні панно всесвітньовідомих митців Віктора Арнаутова та Алли Горської. Фестиваль матиме освітню та музичну складові. А команда молодих змінотворців зі Львова Gspace планує відкрити міждисциплінарний простір для творчого розвитку, в якому будуть займатися музикою, архітектурою, технологіями віртуальної реальності та візуальним мистецтвом. Проект уже має сформовану команду та приміщення, тож у травні у Львові має з’явитися новий культурний центр.

Найяскравішим виступом, судячи з реакції слухачів, стала презентація проекту «Лозова. Апгрейд міста». Автори проекту переконані, що за декілька років містечко Лозова Харківської області стане привабливою туристичною місциною. Адже молоді стартапери побудують там парк для екстремального катання на скейтах та велосипедах (BMX) і центр неформальної освіти дітей. Одним із менторів команди став Юріца Барач — співзасновник однієї з найпрестижніших подій в Європі з екстремальних видів спорту Pannonian Challenge в депресивному хорватському містечку Осієк. Завдяки фестивалю там зріс рівень туризму та, відповідно, надходжень у місцевий бюджет.

«У нас уже є фундамент проекту: дитячий центр Joyland, котрий приносить нам прибуток, і тепер ми хочемо побудувати open air майданчик для розвитку екстремальних видів спорту. Я втомився їздити тренуватися в інші міста, я хочу, щоб у Лозову приїздили на тренування мої друзі з мегаполісів, — говорить учасник команди Ігор Кисельов. — Майданчик плануємо відкрити вже цього літа. Ми дуже багато отримали завдяки індивідуальним консультаціям з менторами під час Idea Boot Camp. Зокрема, Юріца Барач навчив нас співпрацювати з владою, Наталія Курченко розповіла нам, як презентувати свій проект, а з Олександром Багратіоном-Давідовим ми детально розписали кістяк нашого проекту».

Заявки на Idea Boot Camp ще минулого року подали 165 команд, від одного до п’яти учасників у кожній — а це понад 700 агентів змін з усієї країни. Для участі у воркшопі відібрали 50 команд: 40 із різних міст України та 10 із Харкова та області. Завдяки підтримці USAID організатори зробили проживання, харчування та проїзд для українських змінотворців безкоштовним.

Воркшоп Idea Boot Camp розпочався 14 лютого в Mental Complex Studio та тривав протягом двох днів. Його головна задача — покращити розвиток інноваційних соціальних проектів в Україні. Тож для кожного проекту організатори підібрали найбільш відповідних менторів, які працювали з кожною командою окремо, глибоко вдаючися в особливості й проблеми проекту. Усього на воркшопі працювали 30 менторів і менторок з 15-ти країн (з України, Куби, США, Австрії, Сербії, Хорватії, Великої Британії, Грузії, Іспанії та інших), експертів та експерток із урбаністики, IT-технологій, бізнесу, ЗМІ та зв’язків із громадськістю, маркетингу та культури.

«Оскільки до участі подалися команди з усіх регіонів України, ми можемо бачити, що багато проблем, особливо в маленьких містах, однакові по всій країні, — розповідає волонтер Plan’у B, який працював з учасниками Idea Boot Camp, Любомир Лещук зі Львова. — Тож для змінотворців із невеликих міст Донецької, Харківської та Тернопільської областей важливою була зустріч не лише з менторами, а й один із одним, обмін досвідом. Команди працюють над розвитком медіа, мейкерства, екологічних проектів, культури та мистецтва, спорту, неформальної освіти та з іншими викликами».

Директорка фестивалю Аліна Ханбабаєва розповідає: «Цьогоріч ми створили Idea Boot Camp для глибинного пропрацювання проектів. Кожна команда має свою мрію: змінити на краще рідне місто, за допомогою мистецтва та культури розвивати туристичний потенціал свого регіону, привернути увагу до світової чи локальної проблеми. Тепер вони повернуться в свої міста, озброєні практичними навичками та інструментами для дій від українських та іноземних фахівців, — і ми переконані, що у них усе вийде».

Plan B, говорять організатори, — це, насамперед, спілкування та нові знайомства. У команд було чотири дні конференції та дві ночі на концертах і вечірках, щоб комунікувати та обмінюватися досвідом із колегами з різних міст України та інших країн.

Олександр Багратіон-Давідов із Тбілісі, один з менторів Idea Boot Camp, говорить, що обмінявся контактами з усіма командами, з якими працював, та буде консультувати їх і надалі.
«Я вболіваю за вашу країну, адже вважаю, що Грузія і Україна — дуже схожі своїм соціокультурним полем. Я приїхав на Plan B минулоріч і був у захваті від фестивалю: об’єднуючи агентів змін із усього світу, організатори допомагають розвитку важливих проектів. Тож я вирішив приїхати і допомогти, — розповідає Олександр. — Я впевнений, що завдяки соціальним підприємцям, які взяли участь в Idea Boot Camp, економіка України буде розвиватися, адже креативні індустрії — це той напрямок, в якому потрібно рухатися нашим країнам».

Фестиваль організовано за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

comments powered by HyperComments