В Харкові не існує чіткого розкладу руху громадського транспорту - ХАЦ
В Харкові не існує чіткого розкладу руху громадського транспорту: а ні приватного, а ні комунального. Такого висновку ми дійшли після того, як наш юрист Володимир Рисенко направив запити у Департамент інфраструктури Харківської міської ради аби дізнатися чіткий розклад руху тролейбусів та маршруток по проспекту Науки у Харкові.
«По тролейбусам надіслали тільки інтервал та кількість тролейбусів на маршруті. По маршруткам від Держпрома — дали розклад, але по маршруткам по проспекту Науки відповіли, що розкладу немає. Тобто згідно з офіційними відповідями у тролейбусів та більшій частині маршруток розкладу немає», — повідомив Володимир Рисенко.
Відсутність чіткого розкладу руху транспорту не дозволяє людині планувати свою подорож. Зараз, коли пасажир виходить на зупинку, він просто чекає. Маршрутка або тролейбус може приїхати через 5 хвилин, а може через 50. Через це харків’яни втрачають багато часу, який могли б використати більш ефективно.
За словами експерта ХАЦ з міської інфраструктури Владислава Кулика, чіткий розклад руху транспорту — це важлива частина транспортної системи, який дозволяє планувати свій час. Чіткий розклад руху дозволяє людині планувати свою подорож і не приходити на зупинку за півгодини до приїзду транспорту.
«Електронне табло, яке є на деяких зупинках в Харкові або онлайн-трекінг по GPS відповідає користувачеві на питання: через скільки приїде наступний тролейбус. Але це не найголовніше питання користувача, тому що якщо людина вже прийшла на зупинку, то відповідь що тролейбус прийде через хвилину або через 10 ніяк на її дії не вплине. Треба просто чекати. А якби існував чіткий розклад, пасажир би приходив на зупинку в потрібний час, а не заздалегідь аби безглуздо чекати», — пояснює Владислав Кулик.
Аби зрозуміти який фактичний графік руху громадського транспорту у Харкові, ми попросили фахівців компанії EasyWay на декількох зупинках промоніторити рух тролейбусів. Вони зафіксували кожен факт зупинки тролейбусу на обраній зупинці громадського транспорту. Дослідження можна подивитися за посиланням.
З отриманих даних видно, що тролейбуси в різні дні приходять на зупинку в різний час. Кожного дня графік не повторюється, тобто фактично відсутній.
Скріншот з нашої системи моніторінгу руху тролейбусів для обраних зупинок
Нагадаємо, 8 жовтня в Харкові презентували моделі гнучкого тарифу для транспорту. Моделі гнучкого тарифу для Харкова розробляв член робочої групи з впровадження систем електронного квитка при міністерстві інфраструктури України Іван Фурлет.