Нові правила ДАІ. Як і за що нас штрафуватимуть

П'ятниця, 23 жовтня 2009, 13:26
Головний даїшник України генерал Сергій Коломієц підвів підсумки дії нових, збільшених штрафів за 9 місяців цього року.
даїшник

За словами генерала, головне досягнення – в значному зниженні аварійності і кількості загиблих.

ДАІ хоче карати за пияцтво на 10 тисяч гривень.

Якщо в 2008 році з січня по вересень на дорогах відбулося 39.5 тис. ДТП, в яких загинули 5800 чоловік, то в 2009-му за цей же період — 27.5 тис. ДТП (на 28% менше), які понесли життя 3700 чоловік (на 37% менше).

Основною причиною важких аварій, в яких гинули люди, генерал вважає пияцтво за кермом, тому ДАІ ініціюватиме збільшення штрафів до 10 тисяч гривень (зараз максимум 3400).
 

Для тих, кто не має таких грошей, покаранням повинні стати виправні роботи строком на 2 роки або позбавлення прав до 3 років.

З січня будуть набагато жорсткіше контролювати, чи пристебнуті водій і пасажири ременями безпеки (у Німеччині штраф за «непристегнутость» – 100 євро, у нас – 51-85 грн) – чи то будуть просити підвищити й оце покарання, чи то частіше зупиняти й штрафувати на півсотні. Також у планах ДАІ – введення системи штрафних балів для водіїв за окремі порушення, як за рубежем (воно планувалося рік тому, але Рада не затвердила).
 

БЕЗ ТЕХОГЛЯДУ

Генерал озвучив і гарні новини. Можна буде зайвих 1.5 місяця (до 1 лютого 2010 р.) їздити без проходження техогляду (ТО) автомобілям непарного року випуску. Причина в тому, що через торохкання МВС, яке то що збільшувало на півроку крайні строки ТО, то знову зменшувало, ТО пройшли тільки 60% водіїв і до 15 грудня всі явно не встигнуть, звідси й послаблення. Але з 1 лютого буде штраф (170-255 грн.), а то й постановка на штрафплощадку.

ПРАВА ДЛЯ МОПЕДА

З 1 січня всі водії скутерів і мопедів (у тому числі з обсягом двигуна до 50 куб. см) повинні не тільки зареєструвати свого «коня» і одержати на нього номера (Коломієць пообіцяв, що плата буде лише близько 100 грн), але й обзавестися правами категорії «А». Останнє може стати серйозною проблемою, якщо в людини взагалі  немає водійського посвідчення, адже автошкіл, де вчать на мотоцикліста (для цього школі необхідна спецліцензія) практично немає. Наприклад, у Києві вдалося виявити всього дві, вартість навчання наближалася до 3000 грн. Зате власники водійських «скоринок» одержать категорію «А», здавши лише практичну їзду на скутері або мотоциклі, роз'яснив генерал.

НЕ ПЛАТЯТЬ

По даним ДАІ, на водіїв за 9 місяців наклали близько 1.2 млрд грн штрафів, але сплачене приблизно 60%, за даними Держказначейства на 22 жовтня, це 666 млн грн.

Начальник департаменту ДАІ пообіцяв кару: жоден з тих, хто не сплатив штраф, не пройде техогляд. А дані про найбільш злісних неплатників (що заборгували до 10 тис. грн) уже передають у виконавчу службу. Держвиконавці з інспекторами ДАІ відловлюють такі авто на дорогах і ставлять водія перед альтернативою: або платиш штраф, або конфіскуємо й продаємо за борги авто. Як правило, штрафи відразу платять, але поки зібрати вдалося небагато – близько 100 тис. грн.

Юрист Вадим Володарський вважає, що просто так зупинити водія, якщо він не порушує, щоб конфіскувати авто, незаконно. Але на практиці довести це складно. Джерело в ДАІ говорить, що в інспекторів завжди найдеться аргумент для суду. Наприклад, гаишник може сказати, що проводилася перевірка з розшуку викрадених авто, й ця машина викликала підозри. Водія ставлять перед вибором: платиш штраф або заберемо авто.

Нагадаємо, 2 липня в Києві відбулося ДТП – на перехресті Харківського шосе і Привокзальної вулиці. БМВ врізався у «Таврію», в якій в результаті живцем згоріла людина. Іномаркою управляв прокурор, який, за словами родичів загиблого, був п'яний.

Нагадаємо також, що на Полтавському шляхі, одній з найнебезпечніших вулиць в місті з погляду ДТП, в травні минулого року трапилася страшна подія, в результаті якої загинули 6 чоловік, зокрема двоє дітей. Рішенням Ленінського районного суду від 27 серпня 2008 року винуватець цього ДТП Андрій Полтавець був засуджений до 10 років позбавлення волі з позбавленням права управляти транспортним засобом строком на три роки. У момент ДТП він був п'яний. У визначенні суд просив посилити покарання за управління автотранспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння. Крім того, на думку суду, довічне позбавлення прав було б адекватною санкцією.

 

comments powered by HyperComments