Увага – в місті аферисти! Або, як не потрапити на гачок

Віктор Ткаченко  |  Вівторок, 14 грудня 2010, 11:57
Щоб стати жертвою обману,треба…Та просто читати, та інколи послуговуватись цим вмінням. Що читати? – Об’яви на стовпах, в газетах та Інтернеті. На цьому першому рекламному етапі аферистів виявити найскладніше, адже тут вони карти ще не розкривають, а навпаки, задля привернення до себе уваги набувають найрізноманітнішіх форм, пропонуючи взяти участь у семінарах, кастингах, співбесідах на працевлаштування тощо.

Схеми афер зазвичай схожі, проте все ж таки, хотілось би їх проілюструвати на конкретному прикладі, узявши за нього сумнозвісно відому фірму "Тяньші", що пустила у місті розгалуджену кореневу систему. Перший етап ми вже розглянули, тож ідемо далі. Прочитавши і вподобавши об’яву, ми телефонуємо за вказаним номером, звісна річ з метою отримати більш детальну інформацію про об’єкт нашої уваги. Проте, у людей на телефоні інші плани. Вам запропонують завітати до офісу фірми і там усе з’ясувати, а перед цим записатися на співбесіду. Запис на неї зазвичай фіктивний, і провадиться для вашого заспокоєння і підвищення, у ваших же очах, авторитету організації. Далі, якщо ви все ж вирішили піти на співбесіду починається ще цікавіше.

Як орієнтир завжди вказують яку-небудь із широковідомих станцій метро, то ж ви ще на етапі телефонного спілкування, де отримали цю інформацію налаштовуєтесь у дорогу. Адже до станції легко дібратись, і раз її обрали за орієнтир, то й офіс поруч. Насправді її вказали, щоб налаштувати вас на відвідини, і ще раз підвищити авторитет фірми. Йти далеченько, і завжди у глиб спальних районів, де в якому-небудь, як правило підвальному (хоча бувають і винятки) приміщенні розташований офіс, над дверима якого блищіть вивіска «Інфоцентр».

Там у коридорі вартує секретарша – істерична нервова особа (що зрозуміло, адже її головна задача давати відсіч незадоволеним «клієнтам», що спізнали на собі дії фірми). Зі спілкування з нею ви розумієте фіктивність вашого запису на співбесіду, проте раз вже прийшли, і вас не гонять, ну підемо далі, в кабінет, куди вона вас спрямовує. Там, у не підписаному кабінеті, вас буде очікувати ще одна особа, чиє ім’я та по-батькові вам вказала секретарша (своїх прізвищ ці люди страшенно не люблять афішувати). Особа швидко вивалює на вас лавину псевдоінформації про діяльність установи, де стверджується, що вона державна, та ще й спільна з Китаєм – тому й зветься  "Тяньші" (брехня задля авторитету в ваших очах), про роботу фірми жодної конкретики, зате видається улюблена теза всіх аферистів від агентств нерухомості до власне "Тяньши": «головний товар фірми – це інформація» (читай між рядками: «ми не пов’язані з жодним реальним, конкретним виробництвом, ми продаємо повітря вам або за вашої допомоги»).

Далі вам пропонують заповнити папери і влізти у кабалу до фірми, де ви, або будете замість обіцяної роботи відвідувати платні семінари, купувати на них фірмову літературу, після чого, деякі «щасливці» будуть узяті на посади подібні до тієї ж секретарки, ставши рядовими в армії брехні, та ненадовго, враховуючи розмір потоку людей, що проходить через фірму, вас дуже швидко замінять. Тож будьте обережні, зіштовхнувшись із ними: навіть, якщо вони не спіймають вас на гачок, то будьте певні, що на вашому настрої  та здоров’ї нервової системи це спілкування позначиться не кращим чином.  

 

comments powered by HyperComments