Трамваї в Харкова купуватимуть міста, які їх виробляють

Микола Кузнецов  |  П'ятниця, 27 лютого 2009, 16:32
Не виключено, що серед регіонів України, які зацікавляться трамваями харківського виробництва Т-3 ВПА, буде Дніпропетровськ.
Трамваї в Харкова купуватимуть міста, які їх виробляють

Як повідомив керівник Департаменту транспорту і зв'язку Харківської міськради Євген Водовозов, не дивлячись на те, що в Дніпропетровську спільне підприємство «Татра-південь» також виробляє трамваї, харківські машини обходять їх за всіма статтями.

По-перше, ціна. Для клієнтів з інших міст КП «Харківський вагоноремонтний завод» має намір продавати Т-3 ВПА по 2.5 мільйона гривень (Харкову перші 4 машини обійшлися в 2.075 млн грн. за вагон). Дніпропетровський трамвай коштує 4 мільйони.

По-друге, технічні характеристики. Харківська машина працює від перемінного струму (дніпропетровські – від постійного), як російські трамваї, куплені Харковом торік. Це дозволяє більш ніж на 20% понизити споживання електроенергії при тій же потужності двигунів (у трамваї їх 4). При цьому двигуни постійного струму істотно складніше в експлуатації, та й взагалі, як виразився керівник заводу Василь Вітченко, є «минулим століттям».

В. Вітченко пояснив, що трамвай, вироблений в Харкові, за всіма статтями відповідає сучасним реаліям – від питань дизайну і комфорту пасажирів і водія до технічних нюансів і необхідності заощадження енергоресурсів.

Окрім економії на типі струму, Т-3 ВПА здатний віддавати накопичену енергію назад в мережу, що піднімає планку енергозбереження до 40%, опалюється він довговічною вуглецевою смугою, а не тенами (экономія+висока довговічність). Вагон освітлений світловою лінією, а не окремими світильниками, просторий, не дивлячись на те, що зберігає кількість місць, аналогічну дніпропетровським трамваям.

Харківська машина, що отримала неофіційну назву «Перша столиця», має бортовий комп'ютер, який управляє електронними табло спереду і ззаду вагону, а також виконує навігаційні і інші функції.

Три вагони для Харкова будуть готові в двохмісячний термін, 1 машину почнуть випробовувати вже наступного тижня. На харківські рейки вона стане не пізніше за 15 квітня, вважають виробники. «Вагоноремонтний завод» готовий до серійного випуску цих вагонів, більш того, завод «Електротяжмаш» (Харків) в разі надходження масових замовлень з інших регіонів готовий освоїти виробництво двигунів для Т-3 ВПА (зараз на нього ставлять російські двигуни, як в тих трамваях, що були куплені в 2008 році).

Поки що замовлень на «Першу столицю» немає. Трамвай ще повинен пройти випробування і процес прийняття. Але його сучасність і дешевина, впевнені виробники, не залишать «Вагоноремонтний завод» без клієнтів.
________________________________________

Як повідомлялося раніше, 27 лютого на території КП «Харківський вагоноремонтний завод» був презентований трамвайний вагон власного виробництва. «Трамвай цей не може не сподобатися – адже це дітище харків'ян. Це черговий доказ, що харків'яни здатні робити все – від танків і літаків до трамваїв», – сказав присутній на презентації Харківський міський голова Михайло Добкін.

Відзначимо, що М. Добкін вважав недоцільним квапити інженерів з випуском вагонів, оскільки в поспіху, ради звіту перед міською владою, їх могли не довести до кондиції. За словами мера, куди вигідно залишати гроші в місті, чим купувати на них трамваї за кордоном або в інших містах.

Нагадаємо, Харків вже «купив сам у себе» 4 машини.
 

comments powered by HyperComments