Політологи відзначають зростання «попиту на мир»

Вівторок, 9 вересня 2014, 16:36
Один передвиборний бренд, загальний список і узгоджені кандидати на мажоритарних округах – таким, на думку експертів повинен бути формат опозиційного альянсу.
Політологи відзначають зростання «попиту на мир»

У партій залишилося менше тижня, щоб визначитися з форматом участі у виборах і персональним складом своїх команд. Як розповів харківський політолог Антон Авксентьєв, характерною особливістю цієї кампанії буде участь у ній блоків, які де-юре заборонені, але де-факто активно створюються на базі якоїсь із зареєстрованих партій.

«Якщо «Блок Порошенка» – приклад «вождистського проекту», грає на рейтинзі президента, то можливе об'єднання Партії розвитку України з іншими опозиційними силами пройде без одноосібного лідера. Опозиціонери хочуть створити альянс, який претендує на статус головної «партії миру» країни, протиставляючи його войовничій риториці Ляшка, Тягнибока, Яроша, Яценюка, Турчинова та інших», – зазначає політолог.

Він підкреслив, що в українському суспільстві сьогодні сформувався запит на мир, на стабільність, яка традиційно була однією з ключових ідеологем сьогоднішніх опозиціонерів. Миру хочуть і на Донбасі, і в сусідніх областях, і на Західній Україні, де кожен день ховають загиблих за Україну військових і добровольців. За його словами, питання полягає в тому, наскільки ефективно «партія миру» зуміє донести до виборців свою позицію, і чи зможе цей альянс очиститися від одіозних лідерів, які плоть від плоті старої системи.

«Ідеї не повинні дискредитуватися їх носіями, тому, умовно кажучи, для «Опозиційного блоку» вкрай важливо робити ставку на молодь, виводити на екрани нових топ-спікерів і не боятися включати в свої ряди громадських активістів», – констатував Авксентьєв.

Він стверджує, що у такого об'єднання є і в хорошому сенсі прагматична складова. Враховуючи, що Рада відкинула рекомендації Венеціанської комісії, і прохідний бар'єр залишається на рівні 5%, подолати його поодинці опозиційним партіям буде вкрай складно. Особливо в умовах, коли не голосують базові регіони – Крим і велика частина Донбасу – а явка у південно-східних областях істотно нижче, ніж у західних.

«Один передвиборний бренд, загальний список і узгоджені кандидати на мажоритарних округах – такий формат альянсу може дозволити опозиціонерам сформувати парламентську фракцію, яка хоч і приречена на меншість, але зможе впливати на процеси і періодично розігрувати свою «золоту акцію», – зробив висновок політолог.

comments powered by HyperComments