Розкрита схема того, як в зону ОРДЛО потрапляють українські товари

Вівторок, 5 грудня 2017, 17:18
Незважаючи на дію мораторію на поставку українських товарів у ДНР/ЛНР, їх дуже багато в магазинах на території ОРДЛО (окремі райони Донецької і Луганської областей). СБУ вже знає основну схему перевезення українських товарів та вживає заходів щодо її усунення.
Розкрита схема того, як в зону ОРДЛО потрапляють українські товари

Про це повідомляє директор групи компаній PRIME Дмитро Леушкин.

«Залізницею доставити товари у ОРДЛО неможливо. Українським перевізникам туди їздити не можна – це порушення законодавства і загрожує відповідальністю. І, тим не менш, на тимчасово окупованій території українських товарів маса. Як вони туди потрапляють? Схема таких доставок не складна, і про неї знає українська служба безпеки. Правда, зробити поки нічого особливо не може, оскільки прямого порушення закону, ці ділки не допускають», - розповідає Дмитро Леушкин.

Спрощено, не вдаючись в подробиці її можна описати так : починається все з реєстрації компанії, наприклад, у Грузії. Вона купує на полтавському заводі 20 тонн цукру і замовляє українському перевізнику його доставку, наприклад, в Тбілісі. Фура заїжджає на завод, завантажується, абсолютно офіційно проходить український кордон і спрямовується в бік Грузії через митну територію Росії. Щоправда, у бік Новошахтинська і Ростова (це злачні місця). І тут у перевізника ламається машина. Він заїжджає на російський митний термінал, вивантажує вантаж і їде на ремонт в Україну. Приводів виїхати може бути дуже багато: від поломки, а також невідповідності санітарним нормам до відмови покупця. У цей момент підключається компанія з Грузії, яка хоче повернути цукор на полтавський завод (ну не солодкий у них цукор виявився). Для цього вона викликає нового перевізника, і зовсім випадково він з Донецька або Луганська. Офіційно ж це теж українці? Нова фура заїжджає на російський термінал, завантажується і вирушає до Полтави, тільки вже через Ізварине. Фінал зрозумілий – вона губиться десь на просторах ОРДЛО разом з цукром, який потім дуже скоро з'являється на полицях магазинів та ринків.

«Ось так вони і працюють. Офіційно це називається «Перерваний транзит». Цією схемою і користуються ділки. Формально вони не порушують митні та міжнародні правила. Вони можуть навіть довезти вантаж до Тбілісі, а потім «розкуштувати цукор» і повернути його в Полтаву, тільки заїхати в Україну через Ізварине. Це ж український кордон? Все за правилами. За такою схемою вовтузяться майже всі продукти харчування українського виробництва. Цікаво, але при цьому статистика показує збільшення товарообігу між Україною і Грузією, яким так тішиться наш уряд», - констатує Дмитро Леушкин.

Якщо говорити про постачання в Крим – там схема складніше.В основному користуються поромом між Одесою і Керчю.

«Тобто блокаду дуже легко обходити. Схема «перерваний транзит» працює. Тих перевізників, які практикують цю схему - СБУ ганяє. Але тільки толку поки з цього мало, тому що офіційно вони не порушують жодні закони. Тобто у цей процес повинен втрутитися законодавець, щоб навести порядок раз і назавжди», - резюмує Дмитро Леушкин.

comments powered by HyperComments