Як зараз працює і допомагає продавцям маркетплейс Автопро
Це в повній мірі стосується маркетплейсу Автопро, де працюють 4 тисячі продавців автозапчастин і автотоварів. До війни це був найбільший торгівельний майданчик на ринку запчастин, зараз — теж, хоч трафік і обороти зменшилися в рази. Але нікуди не поділися, бо переживши першоначальну розгубленість, продавці повертаються до звичайної роботи, а покупці все ще потребують запчастин.
Три тижні безкоштовно — потім мінімальний тариф
В перші дні війни, коли більшість українців замерли від жаху і сум’яття, робота майданчика майже повністю зупинилась, чого не було ніколи за всі попередні 10 років існування. Команда, більшість якої мешкає в Одесі, разом с продавцями і покупцями чекала на розгортання подій, або ж евакуювалася в більш безпечні місця. На початок березня керівництво прийняло рішення підтримати продавців, відключивши плату за перегляди потенційних покупців. До війни ця плата складала більшу частину доходу майданчика.
Спочатку безкоштовні перегляди встановили на тиждень, маючі сподівання, що ця жахлива війна закінчиться, але надія не виправдалася. Акція продовжилася, зайнявши в три рази більше часу. Цього вистачило, щоб більшість продавців взяли себе в руки і пристосувалися для нових обставин. Зрозумівши, що ресурси закінчуються, і гроші десь треба брати, Автопро повернув тарифікацію, але тепер перегляд коштує в три рази менше — п`ять центів замість довоєнних п'ятнадцяти. Терміни дії тарифу поки що не визначені, щоб «не наврочити» і не переоцінити власні можливості.
«Пошукач запчастин» від Автопро у телеграмі
Ще одна соціальна ініціатива команди Автопро і спосіб допомоги продавцям — телеграм-бот @avtoproua_bot. Він був придуманий і реалізований за декілька днів на початку березня, коли служби доставки працювали дуже погано, а люди у великій кількості намагалися виїхати на захід країни або закордон. Важко було уявити, в якому складному становищу опинилися ті, чий автомобіль застряв у ремонті. За допомогою «Пошукача запчастин» вони отримали можливість знайти потрібні запчастини недалеко від себе — бот приймає заявки та розподіляє їх за регіональними чатами продавців. Там вони можуть побачити їх і зв’язатися з покупцем.
Зараз на більшій частині країни логістика нормальна, але спосіб купувати запчастини у телеграмі виявився зручним, і бот зайняв свою нішу. Прихильно до нього поставилися і продавці — для них це безкоштовне джерело клієнтів, додатково до сайту Автопро, який поступово повертається до звичних обсягів трафіку і щоденних угод.