«Думай велосипедно»! Велосипед буде повноправним учасником руху в містах, коли його осідлають архітектори та проектувальники

Субота, 9 лютого 2013, 14:23
Велосипеди можуть бути одним із звичайних способів пересування містом. Достатньо лише усвідомити, наскільки велосипеди є зручним, порівняно швидким і безплатним транспортом, користуючись яким, почуваєшся незалежним. Проте, щоб бути рівноправними учасниками руху міськими вулицями та їздити на велосипеді без ризику, необхідна облаштована велосипедна інфраструктура. Саме на це був орієнтований семінар «Думай велосипедно», який проведено в Болгарії як частину болгарсько-голландського проекту «Всі на велосипеди».
«Думай велосипедно»! Велосипед буде повноправним учасником руху в містах, коли його осідлають архітектори та проектувальники

Ініціатива популяризації велотранспорту в Болгарії об’єднує зусилля болгарського об’єднання «Велоеволюція» та Голландського велосипедного товариства, вона реалізується за фінансової підтримки посольства Нідерландів в Болгарії. Протягом 6 місяців будуть проводитися семінари, лекції з дорожньої безпеки для школярів, а також багато інших подій, пов’язаних з розвитком велотранспорту в країні.

Нинішня практика в Болгарії доводить, що створення певних трас, які б поєднували різні райони міста, недостатньо для безпечного пересування на велосипеді. Тому і семінар був присвячений розвитку  велотранспорту в Софії та його інтеграції в міському середовищі. Для цього були запрошені люди, які проектують велосипедну інфраструктуру в Софії. Протягом двох днів архітектори, урбаністи та проектувальники дорожньої інфраструктури шукали рішення оптимального пересування на велосипеді по столичним вулицям.

«Наші очікування пов’язані з тим, щоб ці спеціалісти подивились на облаштування велодоріг очима велосипедистів», – заявила Михаєла Райкова з об’єднання «Велоеволюція» і додала: «Більшість з тих, хто їх проектує, самі не їздять на велосипедах і не можуть оцінити, чи зручна доріжка для велосипедистів. Добра велоалея має бути швидкою, не перериватися на кожному перехресті, як це є на практиці на деяких уже прокладених маршрутах. Необхідно розуміння при проектуванні. Велосипедна траса мусить бути зручною для пересування всіх учасників руху. Крім того, інфраструктура має бути якісною і стабільною за часом, її необхідно підтримувати. На практиці велосипедні доріжки будуються, але ніхто не звертає на них увагу, тому на перехрестях доводиться злізати з велосипеда і штовхати його. Проектувальникам добре б було самим сісти на велосипеди і зробити на них кілька кругів, щоб побачити, що вони спроектували. И тоді зрозуміють, що можна зробити все набагато краще і не треба боятися використовувати простір автомобілів. Ми бажаємо, щоб велосипед став рівноправним транспортним засобом і щоби більше людей ставали велосипедистами. Якщо муніципалітет хоче розвивати інфраструктуру для велосипедів, то буде стимулювати альтернативний автомобілям транспорт та обмежувати рух машин. Практика показує, що чим більше вдосконалюється інфраструктура для автомобілів, тем їх буде ставати все більше. Якщо ж створювати більше зручності для велосипедів, то саме  їх число буде зростати».

За оцінкою голландських спеціалістів зі сталого транспорту і велосипедної інфраструктури Віма ван дер Вайка та Тома Ходефроя, представників Голландського велосипедного товариства, в Софії є всі умови для розвитку велосипедного транспорту. З одного боку, це сприятливі географічні умови і рельєф, а з іншого, – можливості розвитку дорожньої інфраструктури в міському середовищі, при включенні велосипедного руху.

 

comments powered by HyperComments