Чому люди люблять каву?

Неділя, 28 серпня 2016, 05:39
Фахівці виявили зв'язок між геном PDSS2 і процесом розщеплення кофеїну в організмі
Чому люди люблять каву?

Шотландські вчені виявили ген, варіації якого, імовірно, впливають на те, скільки кави людина споживає, йдеться в дослідженні, що вийшов в журналі Scientific Reports.

Був виявлений зв'язок між геном PDSS2 і процесом розщеплення кофеїну в організмі. Так, виявилося, що при певному варіанті цього гена кофеїн розщеплюється повільніше. Це означає, що кофеїн довше затримується в організмі, тому людині не потрібно пити велику кількість кави, щоб отримати бажаний ефект.

В ході дослідження вчені вивчили ДНК більше 1 тисячі осіб з північної та південної частин Італії та понад 1700 добровольців з Голландії. Всі учасники відповіли на питання про те, скільки чашок кави в день вони споживають.

Виявилося, що серед італійців ті, хто володів певним варіантом PDSS2, як правило, пили менше кави (в середньому, приблизно на одну чашку в день в порівнянні з тими, у кого не виявилося такої генетичної варіації). Причина цього, мабуть, полягала якраз у більш повільному розщепленні кофеїну в організмі.

У голландців простежувалася приблизно та ж сама тенденція.

При цьому PDSS2 виявився не єдиним геном, що впливає на споживання кофеїну. Раніше дослідження показували, що і інші гени, що кодують ферменти, які розщеплюють кофеїн, також пов'язані з тим, в яких кількостях споживається кави.

Цілком можливо, що PDSS2 блокує експресію цих ферментів. А блокуючи їх, організм вже не розщеплює кофеїн належним чином.

"Результати нашого дослідження, що доповнюють висновки інших наукових робіт, свідчать про те, що наша тяга до кави може бути закладена у нас в генах", - говорить провідний автор дослідження Нікола Пірасту з Університету Единбурга.

comments powered by HyperComments