Санітарна авіація у Харківській області за бензин гроші не бере
Санітарна авіація, ці маленькі і верткі літаки, котрі гордо долають кілометри в горах, лісах та інших далеких і складно доступних місцях - це дуже часто єдиний шанс на порятунок людських життів.
Наприклад, в Німеччині існує підрозділ повітряного порятунку чисельністю 180 співробітників, яке використовує парк 49 вертольотів EC135, встановився на 35 майданчиках, для евакуації постраждалих в ДТП, крім того, використовується авіатранпортіровка літаками DO 328-300 Jet, King Air A350 і Learjet.
Велика віддаленість від медичних установ, саме тоді, коли потрібно максимально швидке транспортування хворих або пострадавшіх- це фактор ризику в безлічі випадків. Необхідність використання європейського досвіду в можливостях порятунку людей розуміють і в нашій країні. І це круто!
Вчора пройшла презентація широкому загалу вже працюючого у Харківській області проекту санавіації. Практика саме волонтерської санавіації існує в цьому регіоні вже два роки, ініціатива належить професійному льотчику, співзасновнику ГО «Громадський повітряний патруль» Юрію Покусаю і радниці голови ХОДА Вікторії Мілютіній. Не так давно був підписаний меморандум про співпрацю між керівництвом Харківської області та Громадською організацією «Цивільний повітряний патруль» і область активно включилася у створення альтернативи карет швидких. Результати вже є. У минулому році волонтерська санавіація здійснила 31 виліт: перевезла 16 пацієнтів і 15 раз привозила лікарів на консультацію в важких випадках.
Все треба обов'язково випробувати особисто-це кредо команди ХОДА )) і першим під час презентації в літак сів відповідальний за медицину в області Михайло Черняк. Керівник області вміє мотивувати підлеглих і заступників і на подвиги) Професіонали за штурвалом легко показали маршрути польоту і можливу швидкість переміщення доктора або хворого. Все-таки, коли відстань понад сто кілометрів і відлік часу йде на хвилини, розраховувати можна тільки на авіаторів.
Як всі ми прекрасно знаємо, жителям районів не завжди щастить з шляхами доступа - 30-40 років дороги не ремонтувалися. За рік-два все відновити неможливо. Роботи ведуться, але ж життя людей - на першому місці. Саме тому Юлія Світлична однозначно підтримала волонтерський проект, і обладміністрація дала повне зелене світло його розвитку. Уже зараз керівникам районів області поставлено завдання привести до ладу злітно-посадочні смуги на своїх територіях. Крім того, буде розглянуто питання отримання дозволу на використання злітних майданчиків Міжнародного аеропорту «Харків» і авіаційного заводу – тут вже особистий талант переговорника глави області повинен спрацювати)
Ну от як не закохатися в них з першого погляду? Легкі тримісні літаки французького виробництва Socata, які можуть використовувати грунтові аеродроми і непідготовлені майданчики (для злету потрібно всього-то 250-300 метрів). Економічні, надійні і легкі в керуванні Літак легко бере вагу трьох осіб. Як правило - це пілот, пацієнт і анестезіолог Центру екстреної медичної допомоги.
Був приємно здивований, дізнавшись, що зараз допомога постраждалим надається безкоштовно, завдяки тому, що витрати за пальне беруть на себе волонтери. Тому, на мій погляд, цей і подібні проекти заслуговують особливої уваги та підтримки з боку держави та соціально-відповідального бізнесу. Що скажете?
Маю велику надію, що співпраця волонтерів та Харківської обласної державної адміністрації створить прецедент всеукраїнського масштабу. Розвиваючи санітарну авіацію, Харківська область стає ще ближче до європейських стандартів життя і знову стає трендсеттером в країні. Це факт ;)