Рівень джинси в харківських ЗМІ був на рівні 6% у листопаді
Такими є результати моніторингу матеріалів з ознаками замовлення, що провів ІМІ у 10 регіонах України: Запоріжжя, Ужгород, Одеса, Дніпро, Херсон, Луцьк, Полтава, Харків, Миколаїв та Львів.
Співвідношення політичної та комерційної джинси в регіонах є досить рівномірним з незначною перевагою на користь комерційної джинси. Так, і в друкованих, і в онлайн-ЗМІ, співвідношення політичної та комерційної джинси склало 45% політичної до 55% комерційної.
Найбільше таких матеріалів в друкованих ЗМІ зафіксовано в Миколаєві – 24% матеріалів від загальної кількості, та Дніпрі – 13% всіх матеріалів.
Головними замовниками політичної джинси в регіонах є місцеві політики. Із загальнонаціональних політичних сил виявлені замовні матеріали на користь “Опозиційного блоку” (в миколаївських, харківських та херсонських ЗМІ), “УКРОПу” в львівських та луцьких ЗМІ, “Відродження” в харківських ЗМІ та “Наш Край” в миколаївських.
Моніторинг проводився регіональними представниками ІМІ в 10 регіонах України: Запоріжжя, Ужгород, Одеса, Дніпро, Херсон, Луцьк, Полтава, Харків, Миколаїв та Львів. Аналізувалось 2 газети та 2 інтернет-ЗМІ в кожному регіоні. Загалом промоніторено 1145 матеріалів у друкованих ЗМІ та 6581 в онлайн. Моніторинг проводиться з 7-13 листопада 2016 року.
У Харкові моніторинг відбувався у газетах «Сегодня», «Харьковский куръер» та інтернет сайтах «Городской дозор» та «057.ua».
Як додає експертка ІМІ Олена Голуб, вищий рівень замовних матеріалів у інтернет-ЗМІ пояснюється особливостями методології, оскільки відсоток матеріалів з ознаками замовлення визначається від загальної кількості матеріалів, а рівень матеріалів в на сайтах значно перевищує кількість матеріалів в пресі.
Матеріал підготовлено в рамках проекту «Мережа медіа-спостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House та МЗС Норвегії.
Світлана Охович, представниця ІМІ в Харківській області, активістка, членкиня ВМГО «ФРІ»