Верді попрощався з харків’янами. Наостанок, додамо єдине: «VIVA, Верді!»
Із запланованого репертуару, єдине що розчарувало –скасування прем’єри опери «Отелло» (через хворобу соліста). Зрештою, п’ятого грудня, ми матимемо нагоду все ж її почути. Таким чином, будемо вважати, що Верді вирішив продовжити свій іменний фестиваль.
Того вечора харків’яни насолоджувались співом знаних виконавців та звісно чудовим звучанням оркестру харківської опери.
Розпочався гала-концерт увертюрою до опери «Сицилійська вечірня» у виконанні оркестру під диригуванням заслуженого діяча мистецтв, головного диригента ХНАТОБ Віталія Куценка.
Написана 1838 року опера «Сицилійська вечірня» на оригінальне франкомовне лібрето Ежена Скріба і Чарльза Дувер’є за їх спільним твором «Герцог Альба». Історія основана на історичній події, так званій «Сицилійській вечірні» – повстанні сицилійців проти французьких феодалів 1282 року.
Опера «Сицилійська вечірня» була створена Верді після трьох його шедеврів: «Ріголетто», «Трубадур» та «Травіата» (1850 – 1853), і вперше виконувалася у Паризькій опері 13 червня 1855. Саме «Сицилійська вечірня» вважається справжньою «великою оперою» в найкращих традиціях Мейєрбера: помпезна, з виграшними драматичними колізіями, складними вокальними партіями, з прекрасним балетом, з повним трагізму і ефекту фіналом. Чудове виконання заслуженої артистки України Олени Старікової партії Олениз опери, у першому акті гала-концерту, зачарувало глядачів. Так само невимовно пронизливо та драматично, вже у другому акті, пролунала арія Віолетти з опери «Травіатта».
Несподіваним подарунком та, не побоюсь цього слова, – відкриттям стала для глядачів лауреатка міжнародних конкурсів Ксенія Бахритдінова. Її арія Амелії з «Балу-маскараду» пронизана чуттєвістю та глибокими почуттями. Голос молодої виконавиці передавав усі барви емоцій її героїні: він розвивався від спокійного смутку до напруженого, повного відчаю драматизму. Музика Верді до опери «Бал-маскарад» та голос Ксенії Бахритдінової поєдналися воєдино красою та багатством фарб і невимовною мелодійністю.
Сцена з опери «Аїда»
Гала-концерт подарував безліч чудових емоцій та залишив приємний після смак геніальної музики геніального композитора Джузеппе Верді.
Фестиваль присвячений 200-літтю геніального італійського оперного композитора Джузеппе Верді, який вважається останнім великим класиком в трьохсотлітньої історії італійського оперного мистецтва. Немає у світі музичного театру, в якому не ставилися б опери Верді. «Ріголетто», «Травіата», «Аїда», «Трубодур», «Дон Карлос», «Сицилійська вечірня», «Набукко» належать до найпопулярніших опер і користуються любов’ю шанувальників класичної музики. Усі перелічені опери харків’яни завжди мають змогу почути у нашому місті, тому наш оперний за правом вважається вердівським театром.
Історична заслуга Верді полягала в тому, що, ґрунтуючись на кращих реалістичних традиціях італійського оперного мистецтва, композитор вивів італійську оперу з кризи, реформував її, і в кращих своїх операх створив національно-італійське реалістичне, насичене глибоким драматизмом, психологічно правдиве музично-театральне мистецтво.
Виняткова популярність творчості Верді пояснюється його глибокою народністю, органічним та нерозривним зв’язком з національною культурою своєї країни, життєвою правдивістю і реалізмом, надзвичайним мелодійним багатством. Без глибоких заглиблень в історію музичного чи то пак театрального мистецтва, кожен зможе впізнати у цій характеристиці творчості італійського композитора ознаки психологічного театру, який як ніякий інший притаманний нашій ментальності. Мабуть це і стало одним із тих чинників, які допомогли полюбити музину спадщину Верді та захоплюватись його музикою і донині.
Цього вечора гості свята мали змогу почути: заслужену артистку України Олену Старікову, заслуженого артиста України, народного артиста Республіки Північна Осетія-Аланія Чатуранга Білаонова (арія Філіпа, «Дон Карлос»), народну артистку України Олену Романенко (арія Еболі, «Дон Карлос»), народного артиста України Володимира Болдирєва (арія Родріго, «Дон Карлос»), заслужену артистку Росії Тетяну Жукову (партія Азучени, «Трубадур»), дует заслуженої артистки України Олени Скворцової та лауреата міжнародних конкурсів Олексія Сребницького (стрета Манріко, «Трубадур»), дует Алли Мішакової та заслуженого артиста України Дмитра Маклюка (дует Абігель та Набукко, «Набукко»), заслужену артистку України Тамару Гармаш (рондо Оскара, «Бал-маскарад»), Юлію Вакулович (арія Джильди, «Ріголетто»), народного артиста України Миколу Коваля (кредо Яго, «Отелло») та хор і оркестр Харківського національного театру опери та балету ім. М. В. Лисенка.