80% дорожньої мережі Харківщини потребують ремонту - Зражевець
Про це розповів керівник САД Харківської області Євген Зражевець, - повідомляє «Справжня Варта».
Євген Зражевець: "Ми беремо в роботу ті ділянки, які принципово змінюють комфорт проїзду, і принципово змінюють вигляд дороги. Такими кроками ми відновлюємо дорожню мережу. Якщо брати міжремонтні терміни, то вимагають ремонту десь 80% мережі наших доріг. Якщо загальна мережа - майже 10 тисяч км, то близько 8 тис км потрібно взяти в ремонт - це серйозна цифра. У минулому році зробили 60 км, ми розраховуємо, що в цьому році ця цифра повинна бути десь раз в 10 більше, ми повинні підійти до 500 км, які будуть відремонтовані різними видами ремонту - і це та цифра, яка буде помітна не тільки для користувачів, але і для всього суспільства в цілому. Це буде маленька наша перемога".
Начальник Служби автомобільних доріг у Харківській області розповів, де саме на Харківщині планують провести найбільш нагальні ремонтні роботи.
Де вже зараз ведуться роботи?
Євген Зражевець: На сьогоднішній день на дорозі М03 Київ - Харків - Довжанський, в сторону Ізюма, виконано 8,3 км покриття від міста Чугуєва і до початку дороги Чугуїв - Мілове, Р07. Причому там, де починається дорога Р07, зараз розгорнуті і розпочато роботи теж. І розпочаті роботи в Ізюмі, ще з минулого року розпочато роботи по мосту в Ізюмі, найближчим часом ми почнемо роботи на дорозі Харків - Охтирка. У найближчі два тижні.
Скільки доріг потребує капітального ремонту?
Євген Зражевець: Ми з вами говорили про міжремонтні терміни. З огляду на те, що ці ремонти вчасно не проводилися, на сьогоднішній день з усіх поганих ділянок ми вибираємо найгірші, які викликають найбільше роздратування у користувачів. І за прикладом Чугуїв - Мілове, ми зробили 32 км в новому покритті, і вже викликають роздратування ті ділянки, які були найкращими ще рік тому.
На сьогоднішній день таких ділянок тільки на дорозі Чугуїв - Мілове - 5-7 ділянок, які підуть в роботу найближчим часом.
Хтось реально стежить, за тим, як ремонт проходить? Бувають такі випадки, коли йде дощ, а ремонтники укладають асфальт ...
Євген Зражевець: Це злочин. І я вважаю, що ми, як замовники, з цим боремося. У цьому році у нас був один випадок - в Мерефі, і то ми його розібрали до молекулярного рівня. Тільки зійшов сніг ... У кожної медалі є дві сторони. Безумовно, це неправильно: зійшов сніг, і там, де утворилися ями, природно, ями заповнені водою. В ями, заповнені водою, потрапляють машини, і за статистикою нашого ДАІ, 12 машин там пошкодили диски. Реакція шляховиків яка? Калюжа варто ... Треба її усунути? Просто залатати тим матеріалом, який є ... Напевно, треба. Технологічно це неправильно. За цю роботу замовник, служба, не оплачували, але чисто як користувач, оскільки все життя у нас відбувається на дорозі, ми взяли це і усунули. Зрозуміло, зараз є можливість це зафільмовано, викласти в Ютуб - все прекрасно, отримали догану, і правильно отримали відповідальні. Я цей процес ініціював ... Збиралися когось зняти, не зняли поки - обмежилися попередженням. Але на сьогоднішній день більше у нас таких випадків не було. І коли десь показують, що асфальт укладають в воду - у нас такого немає, я відповідально заявляю. Якщо ви мені допоможете це побачити - я буду вам за це вдячний. Але як замовник - за цю роботу ніхто, звичайно, не заплатить.
Лопатами все це не залатаєш ... Техніка ... Є можливість купувати сучасну техніку?
Євген Зражевець: Це проблема замовника - знайти підрядника, який з максимальною якістю за мінімальну ціну, як правило, зробить максимальний обсяг робіт. Зараз аукціони проходять на відкритих майданчиках - ніякого втручання людини немає в цей процес, визначаються дійсно кращі варіанти. Єдине, замовники повинні прописувати ті умови, які дозволяють бути переможцем.
У нас працює підрядник «Автомагістраль», який виконує роботи на трасі Харків - Довжанський. Не треба бути шляховиком, щоб під'їхати туди, подивитися, як організований весь технологічний процес, подивитися на техніку, побачити, як люди виконують роботи, і подивитися, що ця дорога буде стояти мінімум 12 років. Ми таким чином організовуємо роботу останніх років. Це європейська техніка, це молоді хлопці, у яких немає лопати в руках - у них тепловізори в руках, які показують температуру суміші відповідає - не відповідає ... Техніка, яка дозволяє якісно виконувати ті чи інші роботи.
Ті підрядники, які працюють у нас, самі набувають техніку. Але у нас є держкомпанія САУ. Як правило, в боротьбі за об'єкти поточного ремонту Облавтодор програє, і як правило, він займається виключно експлуатацією, утриманням автомобільних доріг і, як правило, в районах. Поки ситуація така, але, я думаю, можна поміняти цю ситуацію.
Села в Борівському та Ізюмському районі залишилися відрізаними від облцентру - туди не ходять автобуси, тому що погана дорога: Помнічі, Висока ... На цій ділянці щось планується?
Євген Зражевець: Так, ця ділянка увійшла в перший перелік, який був затверджений Юлією Олександрівною, і на сьогоднішній день ми готуємося до робіт. Ми знаємо, це хворе наше місце. Я думаю, що до липня ми наведемо там порядок. Це тільки перший крок, тому що ми знаємо, що там надзвичайно розбита дорога. Це друге хворе місце після Чугуїв - Мілове. Ми знаємо про цю дорогу і там будемо працювати.
Друге - міст в Балаклійському районі звалився ...
Євген Зражевець: Міст в Балаклійському районі на автомобільній дорозі Городище - Мілове був побудований в 1962 році, жодного разу не ремонтувався, і від того, що по цьому мосту цілодобово йдуть великовантажні автомобілі, які везуть комбікорм на одне з підприємств з постійним перевантаженням, призвело до часткового руйнування моста: крайня балка посеред прольотів з тротуарними блоками відійшла від балок і разом з тротуарними блоками впала в річку Сіверський Донець. Ми, розуміючи це, провели обстеження моста. На сьогоднішній день підготовлено пакет документів на техраду Укравтодору для того, щоб пройшовши через техраду, визначити алгоритм відновлення цього моста. Заходи безпеки вжиті, маршрути об'їзду встановлено, я думаю, найближчим часом, виходячи з розуміння фінансування, ми приступимо до відновлення моста. Також ми звернулися до інженерних військ Міноборони з проханням: якщо за результатами поглибленого обстеження цього моста, їм не можна буде користуватися пішоходам, ми розгорнемо пантоний міст поруч. Місце є, підготовлено. Ми активно працюємо з цією проблемою, і найближчим часом вона буде в тому чи іншому вигляді вирішена.
Дворічанське напрямок: Мерефа, Лозова - коли там почнуться роботи і якого плану?
Євген Зражевець: Роботи ми вже почали. Там цілий ряд ділянок - в тому числі по Первомайському району - проблемних, які повинні бути відремонтовано не ямковим ремонтом, а природно поточним ремонтом, і на сьогоднішній день три ділянки по Першотравневому району входять в список з 14 об'єктів, і в червні ми приступимо до цього напрямку.
Що за три об'єкти, на які вже укладені договори?
Євген Зражевець: Конкретно - це ремонт моста в Ізюмі. Хто був в Ізюмі, той бачив, що ремонт цього мосту ми почали в кінці минулого року. І всі інші об'єкти - по окружній дорозі, особливо південний схід, ми продовжуємо відновлювати ці об'єкти, тому що інтенсивність по цих ділянках зашкалює за 20 тисяч авто на добу. Це поточний ремонт.
Як раніше писала «Справжня Варта», на ремонт доріг Облавтодор отримав в цьому році від області безпрецедентну суму - 650 млн гривень - це безпрецедентна цифра, що більше минулорічного майже в п'ять разів.
Також ремонти у цьому році проводитимуться на дорогах Харків – Липці, Харків – Вовчанськ, Харків – Зміїв, Харків – Печеніги – Мартова. За 2-3 тижні роботи будуть виконані. План робіт буде складений вже цього тижня, роботи розпочнуться невідкладно.
Також харківський Облавтодор дуже активно провів будівельний сезон 2016 року - зі збиткового підприємства вийшов в прибуток. Начальник Служби автомобільних доріг у Харківській області Євген Зражевець - про те, чого вдалося домогтися і про плани на майбутній рік в інтерв'ю «Варті».
Більше новин за темою читайте на сайті «Справжньої Варти».