Образи, джинса та чорні технології, або як кандидати у Сухополв’янській ОТГ агітували

Понеділок, 23 грудня 2019, 08:41
Перед виборами голови та депутатів Сухополов’янської ОТГ Чернігівської області 22 грудня кандидати не соромилися застосовувати широку агітацію та різні політичні технології. Тож, давайте розглянемо частину з них.
Образи, джинса та чорні технології, або як кандидати у Сухополв’янській ОТГ агітували

Агітація кандидатів від партії «Слуга народу» не виділялася чимось неординарним. Агітаційна листівка кожного «Зе-депутата» виглядала наступним чином: з однієї сторони – фото та програма кандидата на посаду голови громади Руслана Ніязова, а з іншої – фотографія самого кандидата та перелік його обіцянок.

Таким чином місцева Зе-команда однією листівкою «вбивала двох зайців»: агітувала і за кандидата в голови, і за висуванця в депутати.

 

Треба зазначити, що всі пункти програм кандидатів не мали локалізації проблем виборців округу. Тобто, складається враження, що пункти програми не писалися, враховуючи проблеми ОТГ, а друкувалися «за шаблоном». Цікаво було б подивитися агітацію кандидатів «Слуги» у інших областях та районах, можливо там ми би знайшли абсолютно ідентичні формулювання.

Місцеві жителі також звертали увагу на те, що кандидати в депутати ОТГ від президентської партії інколи не знали територію свого округу, розклеюючи свої передвиборчі плакати не там, де мали б обиратися.

А ось приклад, навпаки, дуже детальної локалізації демонстрував кандидат на посаду голови ОТГ Василь Малик. В своїх агітаційних листівках він перелічив проблеми, які необхідно вирішити у Сухополов’янській сільській раді.

Якщо звернути на них увагу, можна побачити навіть такі абсурдно локалізовані пропозиції та проблеми, як, наприклад, «поміняти лампочку біля Дачна 1», або «психічно хворий Андрій Петриченко лякає дітей». Друга теза, окрім звинувачення, є порушенням, адже не можна використовувати в агітації прізвище людини без її дозволу (якого, найбільш ймовірно, не було надано). Ще одним порушенням закону зі сторони Василя Малика є відсутність вихідних даних, які мають бути зазначені на кожному зразку агітаційної продукції.

Цілком можна припустити, що така надто сильна деталізація проблем сільської ради обґрунтована прагненням вмістити всі відповіді місцевих жителів, які ті надали під час попередньо проведеного закритого соціологічного опитування. Тобто, в цьому випадку ми можемо спостерігати технологію «таргетингу» - прагнення викликати симпатію кожного жителя села, показавши розуміння «саме його проблем».

Проте, є в агітаційній листівці Василя Малика і прямі протиріччя. Наприклад, спочатку він зазначає, що потрібна «реконструкція будинку культури» в селі Пирогівці, а вже через декілька пунктів пропонує «знести старе приміщення будинку культури», замінивши його на дитячий майданчик.

Але найбільший резонанс у ОТГ викликав випуск газети «Град Прилуки» від 18 грудня. На її першій шпальті підтримку кандидату Денису Росовському (основному конкуренту Василя Малика) висловлювала мер міста Прилуки Ольга Попенко, яка зазначала, що кандидат після перемоги на виборах «приєднає громаду до міста».

У газеті повідомлялося, що після приєднання Сухополов’янської громади до Прилук, її територія буде майданчиком для сміттєспалювальних заводів та нових кладовищ. Також були опубліковані нібито слова кандидата Дениса Росовського стосовно того, що «малокомплектні школи треба закрити», а на одній сторінці був роздрукований сертифікат 50-відсоткової знижки пенсіонерам на поховання на місцевому кладовищі.

 

    

Очевидно, що ця газета є звичайною «чорною» технологією, спрямованою на дискредитацію одного кандидата – Дениса Росовського. Найбільш ймовірно її замовником є його конкурент – голова Прилуцької районної ради Василь Малик – адже випуск газети вигідний саме йому.

Після виходу газети Денис Росовський заявив, що все зазначене в ній є неправдою, а нібито підтримка кандидата мером Прилук, що хоче приєднати громаду до міста, описана для того, щоб дезінформувати виборців, адже вони проти об’єднання з районним центром. Також головний редактор газети «Град Прилуки», депутат Прилуцької міської ради Владислав Кіча, повідомив, що газета такого випуску не робила, і все це є сфабрикованою копією.

Загалом, вибори в Сухополов’янській ОТГ демонструють, що масова агітація та «чорні» технології можуть застосовуватися не тільки на загальнонаціональних, а і на місцевих виборах. Наприклад, таких, як вибори до об’єднаних територіальних громад, що відбулися 22 грудня 2019 року.

Нагадаємо, 22 грудня у Сухополов’янській об’єднаній територіальній громаді на Чернігівщині відбулися перші вибори. Основна боротьба за крісло голови розгорнеться між головою Прилуцької районної ради Василем Маликом та в.о. голови Прилуцької райдержадміністрації Денисом Росовським. 

comments powered by HyperComments