Вступ України до митного союзу з Росією, Білорусією і Казахстаном: переваги і недоліки

Жанна Титаренко  |  П'ятниця, 15 квітня 2011, 18:09
Уже кілька тижнів політики активно обговорюють переваги і недоліки вступу України в митний союз з Росією, Білорусією і Казахстаном. Російський уряд, навіть обіцяє за це подарувати Україні певну суму грошей і погрожує економічними санкціями у випадку відмови. Але чим це вигідно для Росії і що отримає Україна в довгостроковому періоді розвитку?
Вступ України до митного союзу з Росією, Білорусією і Казахстаном: переваги і недоліки

Російський уряд крім грошей обіцяє постачати дешевий газ. На цьому етапі починаються розмови про те, як гарно запрацює українська економіка на дешевих джерелах енергії і як добре будуть жити українці з «братнім» російським народом.

Якщо розглянути це питання з іншого боку, то Україна є членом Світової Організації Торгівлі (СОТ), а Росія, Білорусія і Казахстан не входить в СОТ. 

Якщо Україна ввійде до митного союзу з Росією, Білорусією і Казахстаном, то вона не зможе бути членом СОТ, оскільки там діють інші митні правила. Митний союз із вищевказаними трьома країнами вимагає брати з інших країн величезний митний збір, тому після входження в новий союз Україна буде знову домовлятися з усіма 130-ма країнами про свої торговельні відносини.

Ті, хто є прихильниками митного союзу стверджують, що СОТ для України є менш вигідним ніж митний союз із Росією, Білорусією і Казахстаном, оскільки після цього, збільшиться товарооборот між цими країнами, у нас почнуть купувати трактори, літаки тощо.

Але Європа дає 80% усіх інвестицій в економіку України. Натомість Росія може запропонувати лише газ. Справа в тому, що Україна повинна прагнути до заощадження блакитного палива. Адже тоді наша економіка буде незалежною від російської. Крім того, старі моделі тракторів і літаків, виробничого обладнання тощо, не є конкурентно спроможними на світовому ринку. Нові технології може дати лише Європа.

Так, вхід в Євросоюз потребує певних жертв. Наші товари не є конкурентними, а робоча сила дешевою, тому безумовно, на перших етапах виникнуть економічні труднощі. Але потім український виробник буде змушений боротися з конкуренцією, виробляти якісні товари та послуги, і врешті-решт, Україна навчиться заощаджувати енергоресурси.

В іншому випадку, Україна в короткостроковий період отримає певні блага, але в майбутньому, жодних перспектив від такого митного союзу не видно. Наша економіка стане повністю залежною від російського газу, і в таких умовах, Росія зможе поставити на блакитне паливо таку ціну, яку вважатиме потрібною. Крім того, запаси газу є обмеженими і в будь-якому випадку треба переходити на енергозберігаючі технології, особливо, на виробництві.

Нині митні збори між Україною та Росією є мінімальними і в багатьох випадках взагалі відсутні. Чого тоді ще треба? Ніхто ж не прагне і не пропонує зовсім не співпрацювати з Росією. Митний союз стосується виключно ведення спільної митної політики з іншими країнами світу, тобто Україна мусить брати з усіх держав (крім вищезгаданих трьох) значно вищий митний збір. Але Україна повинна співпрацювати з усіма, тому що світ великий і не обмежується трьома державами.

Врешті-решт, коли Україна буде домовлятися то з одними, то з іншими, то підписувати, то розривати угоди, то з нашою державою відмовиться співпрацювати не лише Європа та США, а й країни Азії. Тим більше, значна частина населення прагне до європейської інтеграції, і ці інтереси теж мають бути враховані.

comments powered by HyperComments