Сергій Мусєєв: В метро пасажирам нічого не загрожує

Костянтин Колесник  |  Четвер, 12 лютого 2009, 14:19
Начальник ДП «Харківський метрополітен» Сергій Мусєєв 9 лютого на прямій лінії в редакції газети «Вечірній Харків» відповів на питання харків'ян.
Начальник ДП «Харківський метрополітен» Сергій Мусєєв відповів на питання харків'ян.

Коли, за вашими прогнозами, підвищиться вартість проїзду в метро? І наскільки?

Сьогодні метрополітен витрачає 1.90–2 гривні на перевезення одного пасажира. На жаль, різниця в недоодержанні коштів не компенсуються державою. Тому сьогодні прогнози про підвищення тарифу складаються не харківським метрополітеном, а колегіально – це й громадські організації, і економісти, і фахівці керування по ціноутворенню, Міністерство економіки й інші. Вони враховують, чи зможуть бюджети місцевих органів влади допомогти метрополітену, чи може якусь частину компенсувати держава, і яку частину витрат візьмуть на себе пасажири. Більшість професіоналів уважає, що 1 гривня 50 копійок – цей той вантаж, що може бути покладений на пасажира. А іншу частину може компенсувати держава.

Говорять, що якщо до подорожчання проїзду поповнити діючу безконтактну картку по 75-копійчаному тарифу, то зчитування по старому тарифу збережеться й після подорожчання – поки на карті не закінчиться сума поповнення. Це так?

Абсолютно вірно. Це не прописано законодавчо, але є логіка й відношення до людей державного підприємства, що враховує інтереси пасажирів. Ми інакше і не можемо вкоїти: люди, які заплатили вперед гроші, повинні розуміти, що ці кошти не пропадуть, не будуть загублені. Скільки заплатили, на таку ж суму й будуть їздити по колишньому тарифу.

Чи будуть поїзди ходити частіше або, навпаки, планується збільшення інтервалів їхнього руху?

Для того щоб поїзда прибували частіше, потрібно, щоб їх було більше. Сьогодні в метрополітені 320 вагонів, що становить 65 составів на трьох лініях. І всі вони – до єдиного – у години пік на лінії. Як ми можемо скоротити інтервали? Це неможливо без додавання рухомого составу. Тут проста арифметика.

Говорять, що зміниться графік роботи метро?

Сьогодні Харківський метрополітен – єдиний у країнах СНД, що працює з 5.30, всі інші відкриваються о 6.00. Це відгомони радянського часу, коли сотні тисяч людей повинні були прибути на роботу на великі заводи – ХТЗ, Малишева – о сьомій ранку. Працювали в три зміни, остання закінчувалася близько 12 ночі – під неї й підбудовувався метрополітен, що працює до 24.00.

Сьогодні за півгодини (з 5.30 до 6 ранку) ми перевозимо всього лише 300 пасажирів. Неважко здогадатися, який несемо збиток, коли використаємо 4-тисячний колектив метрополітену, зношуємо рухомий состав, «палимо» електроенергію через невелику кількість пасажирів. Аналогічна ситуація з 23.00 до 24.00, коли за цю годину ми перевозимо всього 600-700 осіб.

І головне. Як це ні парадоксально звучить, основна робота метрополітену відбувається з години ночі до чотирьох ранку. У цей час знеструмлені всі лінії й з'являється можливість обслужити шляхи, тунелі, відремонтувати й перевірити вагони, весь зв'язок, перерахувати жетони, зарядити заново всі касові механізми, прибрати, вимити станції й вагони.

Але «вікно» при цьому дуже маленьке – всього три години. Тому що з чотирьох до п'яти всі співробітники повинні зареєструватися й покинути тунелі метрополітену. Тому дуже багато ремонтних робіт (наприклад, заміну стрілочного переводу) ми, на жаль, не встигаємо провести за три години. Якби в метрополітену була можливість збільшити нічне «вікно» для виконання ремонтних і обслуговуючих робіт, це пішло б на користь, у першу чергу, пасажирам.

Що ви робите, щоб епідемія туберкульозу, від якої сьогодні страждає Україна, не поширювалася за рахунок метрополітену?

У нас існує спеціальний підрозділ, що займається дезінфекцією. Ми застосовуємо спеціальні розчини, спецзасоби, які виключають поширення бактерій і грибків. Я можу завірити пасажирів, що в метрополітені вас не чекають захворювання, у тому числі й грип. І навіть через перепад температури не занедужаєте. Тому що в метрополітені вона увесь час постійна – завдяки використанню дуже складної й енергоємної системи вентиляції.

Свого часу багато говорилося про катастрофічний стан тіла метрополітену під ринком Барабашово. Чи змінилася ситуація сьогодні? Власники ринку обіцяли провести роботи із забезпечення безпеки пасажирів. Чи були ці роботи виконані?

Концерн «АВЕК» – власник ринку «Барабашово» – зробив практично всі заходи, які забезпечують безпеку руху на цій ділянці. Інше буде виконано в 2009 році. Зараз можна сміло заявити пасажирам, які користуються ділянкою метро в районі станції «Академіка Барабашова», що небезпеки їхньому пересуванню нічого не загрожує.
 

comments powered by HyperComments