Чи є майбутнє у залізничної сфери України?

Петро Нехайчик  |  П'ятниця, 17 липня 2015, 16:00
В Україні вкотре намагаються реформувати сферу залізничного транспорту. Новий законопроект про залізницю – це вже дев’ята спроба реформувати галузь. Зміни мають торкнутися структури «Укрзалізниці», форм власності поїздів та перевезень.
реформа залізниці

У вересні «Укрзалізницю» планують перетворити на акціонерну компанію.

Згідно з законом, змін чекає і модель формування цін на послуги на залізниці.

За новими правилами держава за користування шляхами і об'єктами стягуватиме плату з перевізника за  єдиними тарифами. Тариф на користування шляхами складатиметься з вартості підтримки інфраструктури і інвестицій в розвиток галузі. Вартість перевезень формуватиметься на конкурентній ринковій основі, але, швидше за все, виросте в 2-3 рази в порівнянні з чинною ціною перевезення.

Для впровадження цієї реформи дуже болючим є соціальне питання. Сьогодні 60% витрат «Укрзалізниці» іде на оплату персоналу з майже 250 тис. працівників», - повідомив експерт, директор порталу «Центр транспортних стратегій» Сергій Вовк.

Результатом відокремлення форм власності також стане розділення трудового колективу. Приватні оператори перевезень, згідно із законом, для здійснення своєї діяльності зобов'язані мати власний рухомий склад. Природно, що його обслуговуванням займатимуться працівники старої системи перевезень.

Під час обговорення законопроекту були висловлені побоювання про неминучі скорочення, які пройдуть серед працівників залізниці.

Із цього приводу висловився заступник міністра інфраструктури України Микола Снитко: «Не варто думати, що закон спрямований на скорочення персоналу - він спрямований, навпаки, на створення нових робочих місць. Буде розроблена програма зайнятості, програма перепідготовки кадрів. Звільнення працівників не припустимо. Проте перехід на неповний робочий тиждень має місце вже сьогодні - і це вимушений захід».

Серйозні побоювання викликає майбутнє приміських перевезень. Для їх здійснення знадобиться фінансування з місцевого бюджету, що безпосередньо залежить від децентралізації фінансів держави.

До появи помітних змін, за словами експертів, пройде не менше 4 років.

Для уточнення місцевих особливостей роботи залізниці проводяться регіональні обговорення запропонованого проекту реформ. 4-5 серпня обговорення законопроекту відбудеться в Харкові.

 

comments powered by HyperComments