Тарас Дронь: «Зайшов в Інтернет, і… дізнався, що ми виграли!». Продовження розмови з режисером стрічки «Доторкнись і побач»

Орися Хом’як  |  П'ятниця, 28 червня 2013, 14:13
Спеціально для читачів «Справжньої Варти» режисер, чия картина перемогла на кінофестивалі «Бригантина 2013» у номінації кращий «Короткометражний фільм», розповідає про «нетруднощі» підбору акторів, «секрет осліплення» та балади-байки-казки, які переносяться у реальне життя.
Тарас Дронь: «Зайшов в Інтернет, і… дізнався, що ми виграли!». Продовження розмови з режисером стрічки «Доторкнись і побач»

Початок розмови з режисером  фільму  «Доторкнись і побач»   тут.

-- Як ви шукали акторів для фільму?

-- Моя компанія займається різними видами зйомок, тож базу акторів маю чималу. Відповідно, із цим проблем не було. Дивлячись короткометражку можна упізнати «знайомі» обличчя акторів із театру імені Марії Заньковецької.

Актора, який зіграв батька сліпої дівчинки, ми знайшли, можна сказати, випадково. Близько року тому він приїжджав до Львова, дівчата, які у мене займаються складанням акторської бази, його сфотографували і записали контактні дані. Переглядаючи цю базу, я і натрапив на нього. Коли ж я телефонував йому, щоб запросити до участі в роботі над фільмом, він розповів, що проживає у Тернополі, але, тим не менше, погодився.

Коли ми шукали виконавицю для ролі головної героїні – сліпої дівчинки, одна із претенденток – Айгюль Мінєєва вразила мене тим, що відмінно пройшла тест на реакцію незрячої людини. Я попросив її спілкуватись зі мною і дивитись при цьому у вічі, коли ж я відійду, не відводити очей, не змінювати траєкторію погляду. З усіх дітей, що побували на кастингу, лише Айгюль змогла це зробити. Перші кілька репетицій Айгюль провела із закритими очима, вона мала навчитись не реагувати поглядом на сторонні дії.

Айгюль Мінєєва - актриса, модель, режисер...

show-mania.com

-- Виконавиця головної ролі, попри свою зорову обмеженість, слабкою не виглядає…

-- Я і не хотів, щоб мій фільм та його героїня викликали жалість. Впродовж усього фільму Айгюль такий собі позитивчик, вона не дозволяє, щоб її перетворили на інваліда.

У рецензіях до фільму головну тему потрактували трохи не так. Глядачів інформують, що батько дівчини збирає кошти на операцію. На справді ж, це лише друга чи третя сюжетна задумка. Фільм ставить питання – здоров’я головної героїні чи життя хлопчика? Цей пріоритет, «або-або» і є головною лінією.

afishalviv.net

-- Якщо не секрет, який кошторис фільму?

-- Стрічка була знята за мої кошти, це десь близько двадцяти п’яти тисяч гривень. Ці гроші пішли перш за все на технічні моменти: транспорт, харчування, логістика. Колектив працював майже безкоштовно, вони творили фактично за ідею.

 -- Уже під час прочитання сценарію ви планували обрати місцем зйомок Львів?

-- Так, по-перше – це культурна столиця нашої держави, а по-друге – фінансово це було легше здійснити.

-- Чому ви вирішили виокремити саме соціальне спрямування стрічки?

-- Я не вважаю, що кінокартина має соціальний характер, це радше балада, казка, байка, з якою часто у своєму житті зустрічаються люди. Чесно кажучи, я не шукав якоїсь конкретної ідеї для фільму, просто хотів зняти хороший продукт. На щастя, так сталося, що ідея в образі сценариста сама до мене прийшла.

-- Що символізує назва «Доторкнись і побач»?

-- Ох, це швидше запитання до сценариста, мені ця назва сподобалась, і я вирішив її не змінювати.        

-- Герої фільму, зустрівшись із дівчинкою, змінюють свої життєві погляди на більш альтруїстичні, навіть, якщо це їм раніше у принципі не було властиве. Зустрічались із подібними ситуаціями на практиці?

-- Ви знаєте, якщо люди щиро роблять добрі вчинки, вони про це голосно не кричать. Особливо намагаються допомогти люди, з якими відбулися подібні історії. У фільмі, до прикладу, актор, який зіграв директора радіо, теж мав якусь свою таємницю, що я намагався ненав’язливо показати. До речі, на презентації стрічки до мене підійшов чоловік, який сказав, що у житті у нього відбувся дуже схожий випадок.

Юліянія  Оршак, виконавиця ролі незрячої дівчинки, і  Тарас Дронь

galnet.org

-- Попри трагічний початок, фільм завершується на щасливих нотах. Не боялись такої  кінцівки, адже публіка частіше «клює» на сльозливі мелодрами?

-- Чесно, я люблю фільми, які не завершується погано. Ще раз скажу, що я не хотів, щоб стрічка викликала жаль, натиск на бідність, натиск на інвалідність. Після перегляду фільму я хотів створити позитивну атмосферу. До речі, Айгюль настільки увійшла в роль, що коли знімали кадр її зрячої, довелося трохи познімати, щоб виконавиця змогла розфукусувати погляд.   

-- Що відчула знімальна команда, коли дізналась про перемогу?

-- Безперечно – зраділа! Знаєте, коли відбувався фестиваль, я перебував за кордоном. Вирішив промоніторити інформацію про стрічку і таким чином… дізнався, що фільм отримав перемогу. Уже потім мені прийшов офіційний лист із привітанням.

-- Ви отримали якісь матеріальні призи?

-- Ні, це були символічні нагороди.          

Довідка

Фестиваль «Бригантина» заснований у 1998 році. Проходить у Бердянську Запорізької області . Фестиваль має на меті привернути увагу громадськості до підтримки кінокультури України. Фестиваль «Бригантина» - це середовище у якому відбувається обмін досвідом і професійним рівнем кінематографістів, показ нових робіт.

Фестиваль проходить у формі відкритого показу щорічної конкурсної програми професійних художніх, повнометражних і короткометражних фільмів, що представляють різні країни світу.

Основні завдання Фестивалю:

- Популяризація української культури, національних традицій та збереження історичної спадщини кіномистецтва;

- зміцнення і розширення творчих зв'язків між кіношколами міжнародного співтовариства;

- створення умов для знайомства професійних кінематографістів різних країн з кращими здобутками української кінокультури та її творцями;

- ознайомлення широкої громадськості з досягненнями світового та вітчизняного кіномистецтва шляхом проведення ретроспектив стрічок видатних майстрів кіно, організацією майстер-класів, конференцій, творчих акцій;

- виявлення талановитої кінематографічної молоді під час співпраці з українськими творчими Вишами; - створення умов для підтримки креативних ідей, новаторства і просування кращих традицій школи видатних майстрів національної кінематографії.


comments powered by HyperComments